כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החרדי יקבל מקלט מדיני?

המתורגמן ליידיש נעדר - וההחלטה נדחתה: "מעדיף למות ולא להתגייס"

ההחלטה בעניינו של תושב ירושלים, חרדי המבקש מקלט מדיני בבריטניה - נדחתה לחודש הבא. כך קבע הבוקר בית משפט בעיר מנצ'סטר | הנימוק לדחייה: בבית המשפט לא נכח מתורגמן משפת היידיש, מה שהקשה על קיום הדיון | הצעיר: "מעדיף למות ולא להתגייס לצבא כובש"

המתורגמן ליידיש נעדר - וההחלטה נדחתה: "מעדיף למות ולא להתגייס"
הפגנת קיצונים מוצ"ש חיי שרה צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

הבוקר (שני) נערך בבית המשפט במנצ'סטר הדיון בעניינו של החרדי הקיצוני, תושב ירושלים, שדורש לקבל מקלט מדיני בבריטניה. בתום הדיון נקבע כי ההחלטה הסופית תדחה לחודש הבא, מאחר בבית המשפט לא נכח מתורגמן משפת היידיש, מה שהקשה על קיום הדיון. הוא שב וחזר על טענתו כי יחויב בשרות צבאי אם יחזור לישראל.

כפי שדווח בשבוע שעבר, הצעיר, תלמיד ישיבה ישראלי, הגיש בקשה למקלט מדיני בבריטניה, אולם זו נדחתה על הסף על ידי משרד הפנים. כעת הוא מערער על כך לבית המשפט. עורכי דינו סבורים כי דעותיו האישיות, כולל סירובו להתגייס לצה"ל, יגרמו לו בעיות ומעצר אם יחזור לישראל.

בבקשת הערעור שהגיש החרדי הקיצוני, כיום בן 21, הוא טוען כי נעצר והוכה על ידי המשטרה כשהיה בן 17 בלבד, במהלך הפגנה שהתקיימה בירושלים נגד גיוס לצה"ל. לטענת עורכי דינו, הוא הוכה והותז עליו בואש. בשנת 2017 הוא נמלט לבריטניה בעוד שבישראל מתנהל נגדו ההליך הפלילי במקביל להליך הצבאי בגין אי התייצבותו.

בדיון שהתקיים בבית המשפט במנצ'סטר אמר הצעיר כי הוא "מעדיף "למות ולא להתגייס לצבא כובש". משרד הפנים דחה את בקשתו למקלט מדיני, מאחר וישראל לא נמצאת ברשימה של מדינות מסוכנות, הצעיר ערער, וכאמור הדיון נדחה לחודש אוקטובר.

עורך הדין המייצג אותו אמר בדיון: "הלקוח שלנו, שלא ניתן לנקוב בשמו מסיבות משפטיות, עונה כקטין על ידי משטרת ישראל כשהיה במעצר בעקבות השתתפות בהפגנות נגד גיוס תלמידי הישיבה, הוא הוכה במקל, נגרר על הרצפה באזיקים וירקו עליו".

לטענת עורך דינו, "למרות שמשרד הפנים מאמין שזה קרה לו, הם לא מקבלים את זה שהוא יהיה בסיכון לרדיפה שוב אם יחזור לישראל". עוד אמר עורך הדין: "הלקוח שלנו אומר שהוא מעדיף למות מאשר לשרת בצבא הישראלי, הוא לא רוצה להיות שותף לאפרטהייד, לרדיפה ולפשעי מלחמה. הוא הוא כמו אלו שביקשו מקלט ממשטר האפרטהייד בדרום אפריקה בעבר".

עוד טוען עורך דינו, "הלקוח שלנו לא יתייצב לשירות צבאי, והוא יטופל כעריק עם עונש מאסר של עד 15 שנים, הוא חושש שיעונה בכלא, כמו עריקים אחרים, במיוחד אלו מהקהילה היהודית האורתודוקסית".

מאה שערים גיוס בריטניה מקלט מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד