ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מקרה מזעזע"

הצתה מכוונת? בית המדרש נשרף כליל · צפו

בית המדרש מצפה זי"ו, שהוקם לזכרם של חיילים וממוקם בדרום הר חברון, נשרף אמש ונהרס לחלוטין; אביו של אחד החיילים שעל שמם נבנה המקום, טען שמדובר בהצתה: "אין לי ספק שמדובר בערבים" | בן-גביר: "מצפה שהמשטרה תמצא את האשמים ותכניס אותם לכלא"

הצתה מכוונת? בית המדרש נשרף כליל · צפו
שריפת בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

"אסור להתעלם": בית מדרש בדרום הר חברון נשרף אתמול (חמישי) כליל, כשלעת עתה לא ידועה הסיבה הרשמית והאם מדובר בהצתה, אך יש מי שטוענים כי זו הסיבה לדליקה.

בית המדרש, שנמצא במצפה זי"ו, סמוך לישוב מעלה חבר שבדרום הר חברון, הוקם לזכרם של החייל יהודה בן יוסף ז"ל ויואב דורון ז"ל. בתגובה לשריפה, שהתקיימה בשעות הלילה, תושבי מעלה חבר שהו במקום כל הלילה כדי "להראות נוכחות".

ברוך, אביו של יהודה בן יוסף ז"ל, מסר שנגרם למקום נזק שנאמד במאות אלפי שקלים. לטענתו, חוקר שריפות מטעם כיבוי האש קבע הבוקר שמדובר בהצתה. "אין לי ספק שמדובר בערבים", הצהיר האב השכול שהגיש תלונה למשטרה והבהיר כי במבנה אין חשמל ושריפה בשל קצר חשמלי נשללה.

"המשטרה צריכה לחקור ולטפל באירוע, כמו שמטפלים בטרור", מסר יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת איתמר בן-גביר. "הפעם זה מבנה, אבל בעתיד זה עלול להגמר במוות. אסור להתעלם ולטמון את הראש באדמה, מדובר במקרה מזעזע, באירוע טרור שצריך לטפל בו ואני מצפה שהמשטרה תמצא את האשמים ותכניס אותם לכלא".

רס"ל איתמר בן דוד, מפקד הצוות מכבאות והצלה שהגיע לזירה, מסר הלילה: "הוזנקו לשריפת מבנה יביל סמוך ליישוב מעלה חבר.עם ההגעה למקום זיהינו מבנה יביל העולה כולו באש. מיד התחלנו בפעולות כיבוי ובמקביל בסריקה אחר לכודים. נזק כבד נגרם למבנה".

שריפת בית כנסת דרום הר חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד