י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מעשים מהמאה הקודמת"

תקיפה וגזיזת זקנים: זהו החשוד בתקיפת הרבנים בירושלים

סערת גזיזת הזקנים בירושלים: אחרי שנעצר בחשד שתקף וגרם נזק למקווה זופניק בירושלים, במשטרה חושדים בחרדי קיצוני כי הוא זה שעומד מאחורי ניסיונות גזיזת הזקנים לרבנים בבירה | המשטרה: "מדובר במעשים משנות השלושים של המאה הקודמת"

תקיפה וגזיזת זקנים: זהו החשוד בתקיפת הרבנים בירושלים
מעצר חרדי. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתקופה האחרונה התרחשו ברחבי ירושלים מספר תקריות אלימות, במהלכן הותקפו רבנים ואנשי ציבור על ידי אלמוני שניסה לגזוז את זקנם. כעת, במשטרה חושדים כי מי שעומד מאחורי הניסיונות, או לפחות חלקם, הוא חרדי קיצוני בשם יהונתן עובדיה.

בשבוע שעבר נעצר עובדיה יחד עם קיצוני נוסף בחשד שתקפו נשים וגרמו נזק לדלתות מקווה זופניק. השניים נעצרו בסביבות השעה 20:00 בערב והועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בדיון שהתקיים בעניינם של השניים שחרר בית המשפט את הקיצוני הנוסף בתנאים מגבילים, אך קבע כי החשדות נגד עובדיה חמורים והוא נותר במעצר.

הרקע לאירועים האלימים היא התנגדות של השניים ושל קיצוניים נוספים להתקנת מכשיר לסינון מים במקווה זופניק בירושלים. בשל כך, לפני כשלושה שבועות הותקף הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, מו"ץ 'העדה החרדית' ומחשובי הרבנים בירושלים. התוקף הגיע עטוף בטלית, תלש חלק מזקנו של הדיין ונמלט מהמקום.

במהלך חקירתו במשטרה עלה חשד כי עובדיה עומד מאחורי חלק מהתקיפות החמורות. ביום שישי התקיים דיון נוסף בעניינו בבית משפט השלום בירושלים. נציג המשטרה, רס"ב רביב נוימן אמר בדיון כי "מדובר בתיק חמור מאוד של תקיפה וגרימת נזק, כאשר החשוד מעלה מסוכנות גבוהה ביותר".

"הרקע לסכסוך הוא רקע אידיאולוגי", הסביר נציג המשטרה, "דבר שמראש מעצים את המסוכנות. המשיב תוקף אישה, כאשר בחברה החרדית הדבר מהווה טאבו, ולמרות זאת הוא מפר זאת. דבר נוסף שמעלה את המסוכנות, הוא מבצע מעשים משנות השלושים של המאה הקודמת, כאשר הוא גוזז זקנם של יהודים". בתום הדיון קבע בית המשפט כי עובדיה ישוחרר למעצר בית בתנאים מחמירים, אך המשטרה ביקשה לערער על ההחלטה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים',  ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הגאון הרב יהודה כהן, הותקף הותקף גם הוא באלימות על ידי אלמוני סמוך לביתו ברחוב הטורים בירושלים. המקרה אירע לפני כחודשיים, אולם עד כה לא נעצר החשוד במעשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי התוקף אחז מספריים בידיו וניסה לגזוז את זקנו של הרב. כעת נבדק הקשר בין המקרים.

תוך כדי שהוא תקף את הרב, החל האלמוני לצעוק לעברו: "אתה ציוני, מתעסק עם ציונים, אני אשמיד אותך". ראש הישיבה הצליח להתחמק והחשוד נמלט מהמקום. זאת, רק לאחר שהרב החל לצעוק ואזרחים שחלפו במקום חשו לעזרתו.

לפני כשבוע וחצי הותקף חבר הכנסת מאיר פרוש מ'יהדות התורה' הותקף הבוקר (שני) באלימות על ידי אלמוני, אשר ניסה במקביל לגזוז את זקנו ככל הנראה באמצעות מספריים. התקיפה אירעה בעת שפרוש יצא מביתו ברחוב תורה מציון בשיכון הרבנים בבירה.

החשוד, כל הנראה בעל חזות חרדית, נמלט מהמקום על גבי קורקינט. והמשטרה פתחה במצוד נרחב. הרקע לאירוע טרם ברור. גורמים בסביבתו של פרוש סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי החשוד ניגש אל הח"כ, שאל אותו לזהותו והחל לתקוף אותו באלימות.

תקיפה זקן גזיזה חרדים קיצוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד