י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נמנע פיגוע גדול

במהלך חילופי האש בגדה: קצין ולוחם מיחידה מיוחדת נפצעו באורח קשה

הותר לפרסום: במהלך חילופי האש הלילה באזור ג'נין, נפצעו באורח קשה קצין ולוחם מיחידה מיוחדת | הערכה: סיכול חוליית החמאס מנע פיגוע גדול בשטח מדינת ישראל | ראה"מ נפתלי בנט ממטוסו בדרך לארצות הברית: "המחבלים עמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי"

במהלך חילופי האש בגדה: קצין ולוחם מיחידה מיוחדת נפצעו באורח קשה
כוחות צה"ל, ארכיון צילום: מיכאל גלעדי//פלאש 90

המחבלים חוסלו - זמן קצר לפני שהצליחו להוציא פיגוע גדול בשטח מדינת ישראל: ככל שחולפות השעות מתקריות חילופי האש שאירעו הלילה במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, מתברר גודל הנס. ארבעת המחבלים שחוסלו בחילופי האש עם כוחות צה"ל, תכננו לפי הערכות במערכת הביטחון לבצע פיגוע משמעותי, ייתכן אף בטווח הזמן הקרוב.

בתוך כך, הותר לפרסום כי במהלך אחת ההיתקלות בכפר בורקין שבאזור ג'נין, נפצעו באורח קשה לוחם וקצין מיחידה מיוחדת. מצה"ל נמסר כי "נסיבות האירוע יתוחקרו כחלק מתחקור המבצע. הפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

שלושה מתוך ארבעת המחבלים שנהרגו הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס והיו ככל הנראה חלק מחברי החוליה שתכננה לבצע פיגוע. המחבל הרביעי הינו איש הג'יהאד האיסלאמי, שפתח באש לעבר הלוחמים ונורה. במערכת הביטחון הגדירו את המחבלים כ"פצצה מתקתקת" ומעריכים  כי בזכות ביצוע המעצרים וחיסול המחבלים ניצלו חייהם של ישראלים רבים.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, הארבעה נהרגו במהלך חילופי אש שהתפתחו הלילה בין חמושים פלסטינים לאנשי כוחות הביטחון בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. התקריות החלו לאחר שהלילה יצא לדרך מבצע מעצרים של אנשי חמאס, בעקבות תשתית טרור שהתגלתה על ידי ישראל.


שניים מהמחבלים שחוסלו

האירועים התרחשו בחמישה כפרים פלסטינים שונים באזור ג'נין ורמאללה, אך לפי דובר צה"ל המעצרים קשורים כולם האחד בשני. במהלך ניסיונות המעצר, נפתחה אש לעבר הלוחמים שהשיבו בירי ופגעו במחבלים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שעושה את דרכו לכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, התייחס לחיסול המחבלים ואמר כי הכוחות פעלו כמצופה. מלשכתו נמסר כי הוא עודכן בפרטי ההתרחשויות שאירעו הלילה ביהודה ושומרון.

"כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי", אמר בנט. הוא הוסיף כי "החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".

בארגון חמאס, שכאמור שלושה מההרוגים הם אנשי הזרוע הצבאית שלו, טענו כי חיסול המחבלים הוא תוצאה של הקשרים שמקיימת הרשות הפלסטינית עם ישראל. "מותם של הקדושים היום הוא תוצאה של התיאום הביטחוני המתמשך עם הכיבוש הציוני ופירות פגישות הנורמליזציה שקיימו מנהיגי הרשות עם שרים ציונים וחברי כנסת ברמאללה לפני מספר ימים", אמר דובר הארגון, "הוא זה שעודד את הכיבוש שוב לרדוף אחר ההתנגדות, להרוג את נעריה המרדנים ולבצע פשעים נוספים נגד עמנו".

 

חיילי צה''ל חוליית חמאס מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד