י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גוטניק מונה לשליח

היהודי שחולץ מאפגניסטן מינה שליח שיכתוב גט לאשתו בזום

רבנים מרחבי העולם נטלו חלק בגט שנתן היהודי האחרון שחולץ מאפגניסטן - לאשתו שבירושלים | הגט ניתן ע"י שליח שמונה במיוחד לצורך המשימה דרך תוכנת הזום

היהודי שחולץ מאפגניסטן מינה שליח שיכתוב גט לאשתו בזום
מינוי שליח לנתינת הגט בזום צילום: באדיבות המצלם

רבנים מאוסטרליה עד טורקיה וניו יורק היו שותפים לנתינת גט לאשתו של זבולון סימן טוב, היהודי האחרון באפגניסטן שחולץ על ידי ארגון 'צדק' בראשות ר' משה מורגרטן חסיד סקווירא ממונסי, על החילוץ פיקד מוטי כהנא שנשכר לשם כך על ידי מורגרטן. האישה ממנה מתגרש זבולון מתגוררת בירושלים.

הרב יהורם אולמאן, ראב"ד סידני, הרב משה דוד גוטניק מסידני ושאר חברי בית הדין, עם רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, הרב מנדי חיטריק, היו מעורבים בנתינת הרשאה ומינוי שליח. הרב גוטניק מונה להיות השליח, מאחר ובמקרה עיגון כזה שיש חשש שההזדמנות תחלוף, או במקום שאין בית דין, ואין דרך אחרת, אז עושים כך.

ר' משה מורגרטן יו"ר 'צדק'

הרב חיטריק הסביר כי במצב כזה, "עושים מינוי שליח לנתינת הגט, ובמקרה שלנו מינו את אב בית הדין של סידני לכתוב את הגט".

הרב חיטריק הוסיף כי "יש לציין שזה אכן לא מקובל לעשות כך בחול המועד, אבל בגלל המורכבות שבדבר עשינו, אבל כשיגיעו למקום שיש בית דין, יעשו שוב הכל לחומרא, במקרה הזה אי אפשר היה לחכות".

בית הדין של הגאון הרב אולמאן בסידני, מטפל במשך השנים במקרים רבים מסובכים, בית הדין טיפל במקרים שבתי דין אחרים פחות היו בקיאים בהם, שולחים אליו מקרים מכל העולם.

אפגניסטן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד