י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שלב אחרי שלב

תרגיל ההונאה המבריק של דובדבן שהביא למעצר המחבל

התארגנות טרור מסוכנת סוכלה שלשום בלילה במבצע משותף של כוחות הביטחון, כעת נחשפת הפעילות שלב אחרי שלב. וגם: התגובות ברחוב הפלסטיני ביום שאחרי. צפו

תרגיל ההונאה המבריק של דובדבן שהביא למעצר המחבל
מעצר המחבלים צילום: דובר צה"ל

חוליית חמאס, שחלק מאנשיה נהרגו שלשום בלילה במבצע המשותף לצה"ל, לשב"כ ולימ"מ, הייתה ככל הנראה התארגנות הטרור המסוכנת ביותר ביו"ש שנחשפה ונעצרה בשנתיים האחרונות. כך היא סוכלה שלב אחרי שלב.

לפני שבועיים בדיוק הגיע מדויק שלפיו מדובר בחוליה של הזרוע הצבאית של חמאס שפרוסה מהעיירה בידו שליד רמאללה בדרום ועד לכפר בורקין באזור ג'נין בצפון. ומי שמוביל את החוליה הוא אחד זהרן, פעיל חמאס מוכר ומסוכן שפועל מבידו. בשלב זה, השב״כ ואוגדת איו"ש, החלו לרכז מאמץ בפעולות מעצרים מקדימות בכמה כפרים פלסטיניים, ובמהלך הפעילות הגיע מידע נוסף וקונקרטי, שבעקבותיו הוחלט לצאת למבצע מעצרים נרחב בשבעה מוקדים שונים במקביל. כך מפרסם הבוקר יוסי יהושוע הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות'.

הכוח שפעל ראשון היה הפלוגה המסוערבת של דובדבן, שפשטה על תחנת דלק בתוך ג'נין, במרחק קצר ממחנה הפליטים. הלוחמים השתמשו בתרגיל הונאה מבריק והצליחו לגרום למבוקש לצאת מהמקום ולהיכנס לרכב אף שהיה חמוש ברובה אם-16, כשנכנס, כמה לוחמים השתלטו עליו והסתלקו מהמקום במכונית. יוסי יהושוע פרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי "‏מבצע המעצר המסוערב (היירוט) של דובדבן בתחנת הדלק בג׳נין כלל תרגיל הונאה מבריק. נדמה לי שגם צולם. לא יפורסם כי יחשוף שיטות".

‏ביום שאחרי הפעילות הנרחבת של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון – בחמאס, הארגון אליו משתייכים שלושה מההרוגים, מאיימים להגיב ומאשימים את הרשות הפלסטינית באחריות חלקית למותם של חלק מהמחבלים. על התגובות היום ברחוב הפלסטיני. כתבתו של עומרי חיים ב'כאן חדשות'.

תוך כדי הגיע מידע על מבוקש חשוב לא פחות שנמצא בכפר בורקין שבצפון השומרון. על המבצע בבורקין לוקח פיקוד מפקד דובדבן יחד עם מפקד חטיבת מנשה, אל"מ אריק מויאל. ואילו מפקד אוגדת איו"ש, תא״ל יניב אללוף, שמבין שבבידו עלולה להיות היתקלות חמה, מצטרף שם למפקד הימ"מ, נצ"מ ח׳. מהחפ"ק השניים נותנים את הפקודה לסגירה על המבנה שבו נמצא המבוקש מס 1 של החוליה, אחמד זהרן. כפי שהעריכו מראש, זו באמת הייתה היתקלות מיידית. המחבלים ששהו במקום פתחו ראשונים באש, אבל בקרב שהתפתח הם חוסלו על ידי לוחמי הימ"מ.

במקביל, סגרו לוחמי דובדבן על הבית שבו נמצא המבוקש החמוש בברוקין, שלו תפקיד משמעותי בחוליה. הכוח, בפיקודו של מפקד הפלגה, רס"ן ד, מפוצל. תחילה נסרק החלק העליון של המבנה ונמצא שהוא נקי. באותו זמן המחבל, חמוש בנשק אוטומטי, הסתתר בחלק התחתון. כשהלוחמים ירדו לכיוונו הוא פתח באש לעבר הקצין והקשר שלו, שביצעו סוג של סגירה עליו והתקרבו לקרב יריות בטווח מטרים ספורים. השניים ביצעו תנועה מפתיעה כדי לפגוע בו, ובשלב זה לוחמים אחרים ירו לעברו והם שפגעו ככל הנראה במפקדם ובחברם.

המחבל נפגע מהירי, נוטרל ונלכד כשהוא בחיים, וכוח מסתערבים של מג"ב נכנס למקום, הרג שני חמושים וסייע בחילוץ. למבנה גם הוזעק הפרמדיק של היחידה כדי לטפל במפקד הפלגה ובקשר. בזכות התגובה המהירה שלו, והטיפול מציל החיים שהעניק בעזרת טכנולוגיה ייחודית, הוא הצליח לייצב את מצבם עד שהוכנסו לאמבולנס ומשם למסוק שהעביר אותם לרמב"ם. על אף המחיר, המבצע נחשב מוצלח הודות למודיעין משובח שסיפק השב"כ והיוזמה והחתירה למגע של המפקדים בשטח.

מחבלים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד