י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הבריחה מכלא גלבוע

חקירת המחבלים הנמלטים הסתיימה: חמישה אסירים ביטחוניים יואשמו בסיוע

המשטרה ושב"כ סיימו את חקירת ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע לפני כשלושה שבועות ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום | חמישה אסירים ביטחוניים חשודים כי סייעו למחבלים להימלט מכותלי הכלא

חקירת המחבלים הנמלטים הסתיימה: חמישה אסירים ביטחוניים יואשמו בסיוע
כלא גלבוע/היציאה מהמנהרה צילום: פלאש 90

המשטרה ושירות הביטחון הכללי סיימו את חקירת ששת האסירים שהצליחו להימלט בערב ראש השנה מכלא גלבוע. לקראת כתב האישום שיוגש נגדם, הבוקר (רביעי) הוגשה נגד המחבלים הצהרת תובע לבית משפט השלום בנצרת.

בתוך כך, במהלך החקירה התברר כי חמישה אסירים נוספים סייעו למחבלים להימלט מבין כותלי הכלא. הפרקליטות צפויה להגיש נגד החמישה כתב אישום חמור כבר בימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר עם בריחת האסירים, החקירה הוטלה על צוות חקירה משותף של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 ושירות הביטחון הכללי, שפעלו בשיתוף פעולה חקירתי ומבצעי הדוק עם ארגוני הביטחון, מה שהוביל ללכידתם של 6 האסירים לאחר כשבועיים.

במסגרת החקירה עלה חשד כי 5 אסירים מכלא גלבוע שיתפו פעולה וסייעו בבריחת 6 האסירים. כאמור, מעצרם של האסירים הנמלטים ביחד עם החשודים הנוספים הוארך מעת לעת והבוקר, בבימ"ש השלום בנצרת מוגשת הצהרת תובע לגבי 6 האסרים שנמלטו וכן, 5 האסירים הנוספים החשודים בסיוע. צו איסור הפרסום שהיה בתיק הוסר עם תום החקירה.

נזכיר כי לפני שבוע וחצי נתפסו בג'נין איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, שני המחבלים הנותרים שנמלטו מהכלא. בכך הגיע לסיומו המצוד שנמשך כשבועיים, עם בריחתם של ששת האסירים הפלסטינים, ממנהרה שנחפרה במשך מספר חודשים.

במהלך ליל שבת כשבוע לפני כן, עצרו  כוחות הביטחון את ארבעת המחבלים שנמלטו. שניים מהמחבלים שנתפסו, ביניהם זכריא זביידי, נעצרו בחניון משאיות ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. יחד עם זביידי נעצר המחבל מוחמד קאסם עארדה. מוקדם יותר באותו לילה נעצרו באזור נצרת, מחמוד עראדה ויעקב קאדרי.

בריחת האסירים מכלא גלבוע חקירה אסירים ביטחוניים הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד