י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביקורת על הממשלה

בג"ץ אישר לדחות את הריסת חאן אל אחמר: "הופך לביזיון"

הריסת המאחז הפלסטיני-בדואי "חאן אל אחמר" תידחה חצי שנה נוספת, כך קבע בית המשפט העליון, שקיבל בקשת המדינה | השופט נועם סולברג מתח ביקורת חריפה על המדינה: "מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים"

בג"ץ אישר לדחות את הריסת חאן אל אחמר: "הופך לביזיון"
חאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העלייון קיבל הבוקר (רביעי) את בקשת המדינה לדחות פעם נוספת את פינוי המאחז הפלסטיני-בדואי "חאן אל אחמר". זאת למרות שבהחלטה הקודמת הודיע בית המשפט כי מדובר בדחייה האחרונה. יצויין כי רבים מחברי הממשלה הנוכחית התחייבו בעבר לפנות את המאחז.

בהחלטת בית המשפט, שהתקבלה ברוב של שלושה שופטים שדנו בקשה, מתח השופט נועם סולברג ביקורת חריפה על המדינה. השופט סולברג כתב בהחלטתו, כי לאחר שבחן את טענות הצדדים, "אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד".

גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים", הוסיף השופט סולברג.

נזכיר כי בבקשת המדינה מבג"ץ נטען כי "חלה התקדמות משמעותית במלאכת גיבוש המתווה".  המדינה טענה כי המתווה כולל התייחסות למספר היבטים שונים, "הנדרשים לצורך היתכנות מימושם המוסכם של צווי ההריסה במתחם".

מתנועת רגבים המובילה את המאבק המשפטי והציבורי כנגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון, אשר הגישה את העתירה, אומרים כ"י דחיינות "אחרי החגים" אינה פתרון אלא חלק מהבעיה"

"הביטוי "אחרי החגים" מסמל דחיינות אין סופית שמבקשת להתעלם מהמציאות ומהעובדות", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "כעת מנסה המדינה לדחות בפעם המי יודע כמה לדחות את התחייבותה לפינוי חאן אל אחמר ל"אחרי החגים" הבא בסביבות חג הפסח. הדחיינות לא תעלים את הדרישה הפשוטה: מדינת ישראל חייבת להיאבק בהשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון. חאן אל אחמר היה ועודנו מקרה הבוחן לשאלת הרוחב האסטרטגית". 

 

 

חאן אל אחמר בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד