י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקווה בארה"ב

במינון נמוך מפייזר: מודרנה עם 'בוסטר' חדש

ארגון הFDA נוטה לאשר חצי מנת חיסון של חברת מודרנה כבוסטר נגד נגיף הקורונה | האישור ירחיב משמעותית את מבצע החיסונים בארה"ב | בנוסף, מודרנה תוכל לספק מספר גדול של חיסונים עקב המינון הנמוך

במינון נמוך מפייזר: מודרנה עם 'בוסטר' חדש
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שה-FDA הודיע בחמישי שעבר, על אישור מתן מנת 'הבוסטר' - החיסון השלישי נגד קורונה של פייזר, לבני 65 ומעלה לקבוצות סיכון ולמי שעבודתו מעמידה אותו בסכנת הידבקות.

כעת הודיעו במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), כי הארגון נוטה לאשר חצי מנת חיסון של חברת מודרנה כבוסטר נגד נגיף הקורונה. זאת, מתוך שביעות רצון מיעילות החיסון בכמות הזו, כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות בלומברג.

ההרשאה תאפשר את הרחבת מבצע החיסונים השלישי נגד הנגיף בארה"ב, זאת לאחר אישור חיסוני פייזר מוקדם יותר. בתוך כך, על פי הנתונים, כ-170 מיליון אנשים חוסנו בארה"ב לאחר שקיבלו את מנת החיסון של מודרנה או פייזר.

כל אישור איפשר רמת מינון שונות עבור מנת הבוסטר. המנות הראשונות של חיסון מודרנה הכילו 100 מיקרוגרם, והגשת החברה לרגולטורים הסתמכה בחצי מינון בלבד, מה שיאפשר למודרנה לספק מספר גדול יותר של חיסונים. כך דווח במעריב.

לשם השוואה, בחיסונים הראשונים של חברת פייזר קיים מינון של 30 מיקרוגרם, כך גם במנת הבוסטר של ענקית התרופות. יצויין כי את המידע מסרו גורמים אנונימיים, אך נכון לשעה זו במודרנה, הבית הלבן וה-FDA סירבו להגיב לידיעה.

חברת פייזר חברת מודרנה חיסון לקורונה fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד