י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נורה אדומה"

ביקורת על רפורמת הכשרות: "יכול להגיע להונאה"

ארגון 'כושרות', המזוהה עם הציונות הדתית, פרסם נייר עמדה על תוכנית הכשרות - ובו טען שהיא תביא להתייקרות מחירי הכשרות ושחסר בה אכיפה נגד הונאות כשרות: "אם היו בודקים יתכן והרפורמה לא היתה מגיעה לעולם" | בארגון צפויים להציג לח"כים ולשרים את נייר העמדה לפני הדיונים וההחלטה

ביקורת על רפורמת הכשרות: "יכול להגיע להונאה"
משגיח כשרות במסעדה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

"נורה אדומה": מלבד ההתנגדויות על החלשת הרבנות הראשית, טענה שנשמעת בעיקר אצל מתנגדי הממשלה, אחד מארגוני הכשרות פרסם היום (רביעי) את עמדתו לגבי תוכן התוכנית.

בארגון 'כושרות', שמזוהה עם המגזר הדתי-לאומי, פרסמו נייר עמדה לגבי התוכנית למערך הכשרות של שר הדתות מתן כהנא, בו הם טוענים שהיא תביא להתייקרות מחירי הכשרות ושאין בה אכיפה להונאות כשרות.

בנייר העמדה מציון למשל כמה עולה היום לבעל עסק ממוצע אגרת הכשרות מהרבנות (בין 500-1300 ש"ח לשנה) לעומת אותה אגרה מגוף פרטי (1500 ש"ח לחודש), לא כולל שכר המשגיח, שכיום תחת הרבנות עולה כ-37 ש"ח ולדוגמא תחת כשרות צהר הוא עומד על למעלה מפי שניים - 73 ש"ח לשעה.

"הרפורמה הזו הולכת לייקר את עלות הכשרות במאות אחוזים", מסביר תומר בן צבי, מנכ"ל כושרות, "מספיק להסתכל מה קורה כבר היום. תאגידים עסקיים גובים מחירי פיקוח כשרות יקרים בהרבה מהרבנות (גם בבד"צים וגם בצהר)".

בארגון טוענים כי רפורמת הכשרות לא תאפשר אכיפת הונאה בכשרות, שכן בית עסק שייתפס עם בעיית הונאה בכשרות יעבור מידית לתאגיד עסקי אחר: "זה כבר ממש יכול להגיע להונאה עבור צרכני הכשרות".

"אם הבדיקה שלנו הראתה מהרגע הראשון שהמהלך הזה רק ייקר את תחום הכשרות, איך קרה שהמהלך הזה לא הבהב כנורה אדומה בוהקת לאנשי המשרד ולשר כהנא? אם הם היו בודקים יתכן והרפורמה לא היתה מגיעה לעולם", טוען בן צבי.

‏עובדה לא בלתי מעניינת היא שנשיא הארגון הוא הרב אליקים לבנון, שנפגש ודן לא מעט פעמים עם השר כהנא על הרפורמה.

נזכיר כי בשבוע שעבר ‏חבר הכנסת אבי מעוז הגיש עתירה לבג"צ כנגד רפורמת הכשרות, בה הוא דרש להורות ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, והעברתה להליך חקיקה רגיל. ‎

כשרות הרבנות הראשית מתן כהנא ארגון צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד