ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
החקירה בעיצומה

כך אירעה התאונה הקטלנית • "הילדים ראו חלקי גופות ופצועים זועקים"

המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה הקטלנית שבה נהרגו חמישה ונפצעו 48. לא ברור עדיין מי גרם לה. דודו של אחד הנפגעים מתאר: "הילדים נחשפו לזוועות שהיו שם. מי שהצליחו להיחלץ מהאוטובוס יצאו החוצה וראו חלקי גופות של הרוגים על הכביש ופצועים זועקים לעזרה"

כך אירעה התאונה הקטלנית • "הילדים ראו חלקי גופות ופצועים זועקים"
התאונה בגליל צילום: אייל מרום, איחוד הצלה מעלות

במשטרה ממשיכים לחקור את התאונה הקטלנית שאירעה אחר הצהריים (רביעי) בכביש 89 סמוך לחורפיש שבאזור הגליל, בה נהרגו חמישה בני אדם. בבתי החולים בצפון מטופלים כ-30 הנפגעים שנפצעו בדרגות פציעה שונות. "הרגשתי שהאוטובוס פתאום תופס תאוצה, מאבד שליטה ואז התנגשנו במשהו", סיפר הערב ל'כאן 11' דביר נריה, מדריך שהיה על אוטובוס שהתהפך.

"זכוכיות עפו כל הכיוונים, חניכים צעקו", הוא הוסיף. "החזקנו חזק, הוא התהפך פעם-פעמיים-שלוש. אחרי שסיים להתהפך דבר ראשון בדקנו שכל החניכים בסדר. ברוך ה' שזה לא נגמר יותר גרוע".

נזכיר בתאונה היה מעורב אוטובוס שהסיע עשרות מחניכי תנועת 'בני עקיבא'. כתוצאה מהפגיעה, האוטובוס, שהסיע ככל הנראה 40 נוסעים, התהפך על צדו.

בתוך כך, מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בתאונה היו מעורבים האוטובוס שבו נסעו החניכים ושלושה כלי רכב פרטיים, ביניהם מונית. לפי הערכה ראשונית, מסיבה שעדיין אינה ברורה אחד הנהגים סטה מנתיבו וגרם לתאונה. מהמשטרה נמסר כי בשלב זה בוחני תאונות דרכים נמצאים במקום אוספים ממצאים גובים עדויות והחקירה בעיצומה.

נעם מנסבק, ילד בן ה-10 שהיה בין נוסעי האוטובוס, סיפר לאתר ynet: "נפצעתי בפנים וזה נס שאנחנו כאן. הייתה התהפכות פתאומית, לא ברור מה קרה. אני מחפש עם אמא שלי את החברים שלי". ידידיה טורמן, ילד נוסף, סיפר: "זה הלם גדול. דיברנו באוטובוס ופתאום שמענו שלושה בומים. התגלגלנו וזה קרה מהר מאוד. כל החלונות נשברו ונפלו. המדריכים פינו את כולם מאחורי הגדרות".

זירת התאונה. צילום מרחפן: אייל מרום, איחוד הצלה מעלות.

דודו אברהמי, בן דודם של שניים מהילדים תושבי קציר שנסעו באוטובוס, סיפר ל'ישראל היום': "הילדים נפגעו פגיעות קלות בגב, בידיים וברגליים, אך נדמה שהמראות אליהן נחשפו הלחיצו אותם עוד יותר. הם ראו הרוגים ופצועים ואת החברים שלהם שנלכדו באוטובוס ההפוך וחולצו לאחר דקות ארוכות של לחץ וחרדה".

"הילדים שלחו להורים שלהם הודעות וואטסאפ ממקום התאונה ועדכנו אותם במה שקרה". סיפר אברהם שגיא, תושב נהריה שהגיע לבית החולים לבקשת אחותו, לאחר שבנה נפגע בתאונה, ל'ישראל היום'. לדבריו: "אחותי וגיסי לא יכלו להשאיר לבד את הילדים וביקשו ממני להגיע. האחיין שלי בסדר, הוא והילדים האחרים נחשפו לזוועות שהיו שם. מי שהצליחו להיחלץ מהאוטובוס יצאו החוצה וראו חלקי גופות של הרוגים על הכביש ופצועים זועקים לעזרה".

"טוב שהגיעו לכאן צוותי פסיכולוגים ורווחה כי זה נורא מה שהילדים האלה ראו. האחיין שלי והחברים שלו סיפרו שהם נחשפו לזוועות הללו במשך דקות ארוכות עד שהגיעו הפראמדיקים ופינו אותם. אני מקווה שלא תישאר להם טראומה מהאירוע הקשה הזה", סיכם שגיא.

מוקדם יותר, עם נחיתתו מארה"ב, שוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל, בעקבות התאונה הקשה. ראש הממשלה מסר, כי "הלב נקרע לנוכח מראות התאונה הקשה בגליל העליון". בנט הוסיף: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב וחיבוק גדול למשפחות ההרוגים בשעתן הקשה. עם ישראל כולו מתפלל לרפואת הפצועים. אני מבקש מהציבור הישראלי להקפיד הקפדה יתרה על נסיעה זהירה בדרכים. שלא נדע עוד צער".

בתאונה נהרגו ארבעה מנוסעי המונית והרוג נוסף הוא מנוסעי האוטובוס. בין ההרוגים: אישה בת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה בת 5. בנוסף, 3 בני אדם נוספים נפצעו באורח במצב קשה, מהם נהג הרכב ו- 2 מנוסעי האוטובוס. כוחות הצלה העניקו טיפול רפואי לכ-30 פצועים במצב קל מנוסעי האוטובוס והם פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א.

תאונה קטלנית בני עקיבא התהפכות אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד