כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מקרה ראשון מזה 70 שנה

גבר שהתעורר עם נשיכות עטלף, מת מכלבת

תושב אילינוי שהתעורר עם עטלף בחדר השינה שלו, מת מכלבת - המקרה האנושי הראשון של המחלה במדינה, מזה כמעט 70 שנה. כך אמרו גורמי בריאות

גבר שהתעורר עם נשיכות עטלף, מת מכלבת
עטלף צילום: Haim Shohat/FLASH90

אדם מבוגר בשנות ה-80 לחייו, תושב מחוז לייק שבאילינוי ושמו לא פורסם, "התעורר כשהוא רואה עטלף על צווארו" באמצע חודש אוגוסט, כך מסר ביום שלישי משרד הבריאות במדינת אילינוי בארצות הברית. העטלף נלכד ומאוחר יותר נבדק ונמצא חיובי לכלבת. לאדם שננשך נמסר כי עליו להתחיל טיפול רפואי, אך הוא סירב ושילם על כך בחייו.

חודש לאחר מכן, הוא התחיל לקבל תסמינים של המחלה הנגיפית, כולל כאבי צוואר, כאבי ראש, אובדן תחושה באצבעותיו, כמו גם קשיים בדיבור ושליטה בזרועותיו. ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר במקרה הראשון של כלבת במדינה מאז 1954.

מומחי חיות בר מצאו מאוחר יותר מושבת עטלפים בביתו של האיש. היונקים הם המין המזוהה ביותר עם כלבת באילינוי, כך אמרו גורמי בריאות. "למרבה הצער, מקרה זה מדגיש את החשיבות של העלאת המודעות לציבור לגבי הסיכון לחשיפה לכלבת בארצות הברית", כך אמר מנהל מחלקת הבריאות של מחוז לייק, מארק פייסטר. "זיהומי כלבת אצל אנשים נדירים בארצות הברית, עם זאת, ברגע שהסימפטומים מתחילים, הכלבת היא כמעט תמיד קטלנית, מה שמחייב את האדם שהדבר לקבל טיפול מתאים כדי למנוע את הכלבת בהקדם האפשרי".

משרד הבריאות פרסם כי אנשים בדרך כלל יודעים מתי הם ננשכו על ידי עטלף, אך ליונקים הקטנים יש שיניים קטנטנות ועלולים להשאיר סימנים שקשה לראות אותם. כל מי שמוצא את עצמו בקרבתם, צריך לנסות ללכוד אותו לצורך בדיקת כלבת. שלושים עטלפים נמצאו חיוביים לכלבת השנה באילינוי, יותר מ-1,000 עטלפים נבדקים מדי שנה.

עטלף כלבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד