כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביי ביי למטוש המעצבן?

משרד הבריאות מקדם: בדיקות באמצעות רוק

על פי משרד הבריאות, בשבוע הבא יערכו במשרד תיקוף של טכנולוגיות בדיקת קורונה באמצעות הרוק | בכמה מדינות אירופיות הבדיקה כבר נכנסה לשימוש | לצד זאת, טוען היום וירולוג בכיר: "נכשלנו בהסברה ובמניעת פייק ניוז"

משרד הבריאות מקדם: בדיקות באמצעות רוק
בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

במשרד הבריאות החלו בתהליך של קידום בדיקות קורונה באמצעות רוק במקום בדיקות PCR ובדיקות אנטיגן. כך פורסם היום (חמישי) ב'כאן'. בשבוע הבא יערכו במשרד תהליך של תיקוף לטכנולוגיות הללו לבדוק את אמינות הבדיקות.

בכמה ממדינות העולם התחילו כבר להשתמש בבדיקות רוק, כך בשוויץ ובאוסטריה ומדינות נוספות. מדובר בבדיקה שמחליפה את המטוש הלא נעים כל כך, שנכנס לאף ולגרון. במשרד הבריאות קיבלו את הערכות הראשונות.

תהליך התיקוף שיחל יכלול עשרות מתנדבים שיבצעו בדיקות PCR וגם בדיקות רוק. לאחר מכן ישוו את התוצאות ורק אם התוצאות יהיו אמינות, אפשר יהיה להתחיל להחליף את הבדיקות, כפי הנראה ישתמשו בבדיקות בתור התחלה בילדים ובהמשך גם למבוגרים.

בתוך כך, טען היום (חמישי) הד"ר אורן קובילר, וירולוג מאוניברסיטת ת"א, בראיון לירון וילנסקי בגלי צה"ל: "נכשלנו בהסברה ובמניעת פייק ניוז. עד אתמול ידיעות כוזבות מטורפות בנוגע לחיסונים הגיעו למיליוני בני אדם ברחבי העולם וזה גרם להרבה מאוד אנשים לא להתחסן. אנחנו רואים את זה גם אצלנו".

עוד אמר הד"ר אורן קובילר, כי "עיקר הווריאנטים מגיעים מאנשים שלא חוסנו. ועל כל הדבקה של בן אדם נוצר בממוצע שינוי אחד של הווירוס. גם כשיש ירידה בכמויות הנוגדנים, הם פחות מדבקים".

קורונה רוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד