ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פולמוס השמיטה

רבנים מזהירים מיבול נוכרי: "ה' ישמרנו"

חודש לאחר תחילתה של שנת השמיטה, כמה מבכירי הרבנים בציונות הדתית טוענים כי עדיף לקנות פירות השנה מהיתר מכירה מאשר יבול נוכרי או מחוץ לארץ: "עומדת לפנינו השמירה על גבולות הארץ ויישובה" | הם הביעו את התנגדותם לקניה מהיבול הנוכרי: "ה' ישמרנו"

רבנים מזהירים מיבול נוכרי: "ה' ישמרנו"
שוק צילום: unsplash

פולמוס השמיטה: בכירי רבני הציונות הדתית טוענים במכתב שפרסמו הערב (חמישי) כי קניית פירות וירקות מהיתר מכירה, עדיפה על קניה מיבול נוכרי או מחוץ לארץ.

במכתב שהפיצו לציבור הרחב, שבו הם מדרגים את האפשרויות לצריכה בשנת השמיטה, התייחסו הרבנים להלכה, אך גם לשמירה על "גבולות הארץ" ופרנסת החקלאים היהודים.

"נקדים ונאמר כי מלבד שאלת הכשרות עומדת לפנינו השמירה על גבולות הארץ ויישובה", הדגישו הרבנים והוסיפו: "וכן פרנסת אחינו בני ברית שגם היא מצווה גדולה הנוגעת לאומה כולה ולביטחונה".

הרבנים קראו קודם לצרוך מכשרות של אוצר בית דין, לאחר מכן היתר מכירה, "בלית ברירה" יבול מחוץ לארץ ורק לבסוף יבול נוכרי מהרש"פ - "ה' ישמרנו", כהגדרתם במכתב.

על הקריאה חתמו הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ויו"ר בנ"ע העולמית, הרב דב ליאור, רבה לשעבר של קריית ארבע-חברון ונשיא ישיבת ניר, הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן לשעבר, הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת נתיבות ישראל בבת ים, והרב יוסף ארציאל, יו"ר איגוד רבני הארץ הטובה.

שנת שמיטה הציונות הדתית היתר מכירה יבול נוכרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד