כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"שינוי אווירה כלפי ישראל"

חודש הקשר בין מועצת אירופה למשלחת הישראלית

אחרי שנים ללא פעילות רשמית, חודש הקשר בין מועצת אירופה למשלחת הפרלמנטרית הישראלית. ראש המשלחת ח"כ מואטי: "מה שבלט לכל אורך הביקור הוא שינוי האווירה הכללית כלפי ישראל ונציגיה"

חודש הקשר בין מועצת אירופה למשלחת הישראלית
לחיצת יד צילום: pixabay

חודש הקשר בין האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה בשטרסבורג למשלחת הפרלמנטרית הישראלית לאחר העדרות ממושכת. האסיפה עסקה בסוגיה האקלימית, הייתה התעניינות רבה בכל סוגיית ההתחממות הגלובלית. בדומה לנאום של ראש הממשלה בנט באו"ם, לא עסקו בסוגיה הפלשתינית. גם האיום האיראני לא היה נושא באסיפה.

ח"כ אמילי מואטי ממפלגת 'העבודה' שעמדה בראש המשלחת הישראלית לאסיפה ומונתה לאחרונה ליו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ בועדת חוץ וביטחון, נפגשה במסגרת תפקידה עם מקביליה ביבשת והשתתפה בדיונים שעסקו בהידוק היחסים בין ישראל לצרפת ומועצת אירופה. היא התחייבה בפני הגורמים שעימם נפגשה לקיים את המשלחת באופן תקין ורציף ואף הוזמנה להתלוות לאירוע הנשיאים שיתקיים לראשונה באתונה בסוף אוקטובר.

חה"כ אמילי מואטי וחברי האסיפה מאירופה התמקדו בהתחממות הגלובלית, יחד עם מואטי, שמבקרת כיו"ר ועדת המשנה לענייני חוץ בועדת חוץ ובטחון, הצטרפו לנסיעה גם חיים אסרף, השגריר למועצת אירופה וסגנו ירון גמבורג.

מואטי נפגשה בצרפת עם שליחי ציבור בכירים ובהם רוג'ר קרוטצ'י, היו"ר החדש של אגודת הידידות צרפת-ישראל ונציג צרפת ל-OECD ואורורה ברג, חברת ועדת החינוך והתרבות של האסיפה הלאומית ונשיאת קבוצת הידידות צרפת-ישראל.

חה"כ מואטי אמרה לאחר מכן: "היה לי הכבוד לייצג את ישראל והכנסת באסיפה הפרלמנטרית. מה שבלט לכל אורך הביקור הוא שינוי האווירה הכללית כלפי ישראל ונציגיה. בכל הפגישות השתדלתי לבטא את הקו המנחה במדיניות החוץ של הממשלה הנוכחית - שיח נעים, ענייני ומקרב להבדיל מהשיח הפרובוקטיבי והמשתלח שאפיין את ההנהגה הקודמת. אני שמחה ששינוי הגישה מביא תוצאות חיוביות ובטוחה שצפויים לנו עוד הישגים רבים בזירה הבינלאומית".

אמילי מואטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד