י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל השיטפונות

הרב אמר קדיש וביקש מחילה מהנפטרים שמנוחתם הופרה

בית הקברות היהודי באהרווילר שבגרמניה, שנפגע קשות כתוצאה מהשיטפונות, שוקם ע"י הרבנות הצבאית בגרמניה, הרב אמר קדיש וביקש סליחה משוכני עפר שמנוחתם הוטרדה 

הרב אמר קדיש וביקש מחילה מהנפטרים שמנוחתם הופרה
בית קברות צילום: pixabay

השיטפונות העזים שפקדו את העיר אהרווילר שבגרמניה לפני כחודשיים וגרמו למאות הרוגים, פגעו גם באתרים יהודיים שנפגעו קשות על ידי השיטפונות ההרסניים שהציפו חלקים בגרמניה, בלגיה והולנד. בין השאר נפגע בית הקברות היהודי, שכן הוא שוכן במרחק של כ-100 מטרים מנהר אהר שעלה על גדותיו.

כתוצאה מכך בית הקברות כולו נסחף וחלק גדול מהמצבות נהרסו כליל. רכבים נסחפו לתוך בית הקברות ורק העמיקו את ההרס במקום. הרבנות הצבאית בגרמניה שהוקמה לאחרונה, גייסה חיילים שהתנדבו שעמלו לשקם ולנקות את בית הקברות ולהשיב את המצבות שנעקרו למקומן.

הקברים. צילום: עיתון המבשר.

על העבודות פיקח הרב הצבאי הראשי, הרב מרדכי באלה, שאמר קדיש וביקש מחילה מהנפטרים בבית הכנסת בו הוא מכהן כרב, בגלל שלא היה אפשרות להשיג מנין לקשיש בבית הקברות. יצוין כי מדובר בשלב הראשוני לשיקום בית הקברות כשבהמשך עוד יערכו עבודות בניה ושיקום במטרה להחזיר את בית הקברות למצבו טרם השיטפונות.

הרב מרדכי באלה גם הודה לחיילים הגרמנים שעמלו קשה במשך מספר ימים לנקות את המקום מכל השיטפונות, הרב אמר קדיש וביקש מחילה בבית הכנסת בו הוא מכהן כרב.

בית עלמין יהודי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד