י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השופט לא הסכים לשמוע

מאסר עולם לרוצח הגזען מבית הכנסת בסן דייגו

ג'ון ארנסט שבשנת 2019 ירה לעבר מתפללי בית הכנסת בסן דייגו, רצח אחד ופצע שלושה, נידון למאסר עולם ללא אפשרות שחרור. השופט לא הסכים לשמוע את הצהרתו: "לא אתן לו להשתמש בבמה כאן להגדיל אח החשיפה שלו"

מאסר עולם לרוצח הגזען מבית הכנסת בסן דייגו
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

ג'ון ארנסט בן ה-22 נידון למאסר עולם ללא אפשרות שחרור בגין רצח בבית הכנסת בסן דייגו ביום הפסח בשנת 2019. ארנסט הגיע לבית הכנסת וירה עם רובה חצי אוטומטי לעבר המתפללים. הוא רצח אחד ופצע שלושה אחרים.

פרקליטו של הרוצח ג'ון ארנסט אמר כי ארנסט רצה להצהיר בפני השופט, אך השופט סירב ואמר כי הוא לא רוצה שהשימוע "יהפוך לפורום פוליטי לדעות של עליונות לבנה". עוד אמר השופט "אני לא אתן לו להשתמש בבמה כאן להגדיל אח החשיפה שלו".

ארנסט הודה בכל האישומים שהוגשו נגדו, כולל רצח, ניסיון לרצח והצתה מחוץ למסגד חודש לפני הפיגוע בבית הכנסת, הוא גם הודה כי הירי וגם האש היו פשעי שנאה.

חמישים וארבעה אנשים שהו בתוך בית חב"ד בסאן דייגו בשבת כאשר ארנסט פתח באש ב-27 באפריל 2019. ארנסט הודה כי הוא תכנן את ההתקפה שלו במשך ארבעה שבועות. ההצהרה הכתובה כללה גם הודאה כי הצית את המסגד.

קורבנות הירי בבית הכנסת יכולים לתבוע את יצרנית הנשק

בתקיפה נהרגה לורי גילברט-קיי בת ה-60 הי"ד, ונפצעו עוד שלושה, שליח חב"ד ורב בית הכנסת הרב גולדשטיין שאיבד אצבע באסון, אלמוג פרץ ואחייניתו נויה דהן בת ה-8.

מאסר עולם פשע שנאה סאן דייגו בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד