כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"כתם שלא יימחק"

מורת רוח באיראן מביקורו של שר החוץ לפיד בבחריין

איראן טוענת כי ביקורו של שר החוץ יאיר לפיד בבחריין אתמול "הותיר כתם" על שליטי מדינת ערב המפרץ, "כתם שלא יימחק" | צפו במהומות בבחריין ברקע הביקור

מורת רוח באיראן מביקורו של שר החוץ לפיד בבחריין
לפיד בבחריין צילום: משרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד הגיע אתמול לביקור היסטורי לחיזוק הנורמליזציה והקשרים עם בחריין, שם הוא פגש במלך בחריין חמד בן איסא אל ח'ליפה ואת נסיך הכתר וראש הממשלה סלמאן בן חמאד אל ח'ליפה. לפיד סייר במפקדת הצי החמישי של חיל הים של בחריין, מהלך שאיראן החמיצה פנים אליו.

"אנו מגנים כל תוכנית המחזקת את נוכחותה ההרסנית של ישראל באזור", אמר דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית האיראנית IRNA. עוד נמסר, כי "בחריין מתעלמת מפשעי הציונים, הכתם הזה לא יימחק מהמוניטין של שליטי בחריין. תושבי האזור ימשיכו להתנגד לתהליך הנורמליזציה של הקשרים עם המשטר הציוני".

בחריין, היא ממלכה בשליטת מוסלמים סונים, ומאשימה את איראן בכך שהיא מעוררת תסיסה בבחריין, האשמה שטהראן השיעית מכחישה. בבחריין התקיימה אתמול הפגנה של קומץ אזרחים שקראו קריאות נגד הסכם הנורמליזציה, וקראו ליאיר לפיד לצאת מבחריין.

רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', מציין כי ‏העמודים הראשיים בעיתונות הבחריינית הבוקר היו עם סיקור מלא לגבי הפגישה של לפיד עם המלך ועם יורש העצר. לפיד ביקר עם שר החוץ הבחרייני בספינת מלחמה של הצי האמריקני וחנך את השגרירות הישראלית במנאמה. בכיר בחרייני אמר ל'כאן חדשות' "הסבל הגדול ביותר שלנו הוא מאיראן".

בחריין יאיר לפיד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד