י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוקף את כהנא

הראש"ל נגד הרבנים שפגשו את השר: 'אין לי בן שרוצה להיות דיין'

רפורמת הכשרות של השר כהנא: הראשל"צ הגר"י יוסף בחר לתקוף בסוף שיעורו השבועי הערב (מוצ"ש) את פגישתם של עמיתיו הרבנים עם השר לשירותי דת מתן כהנא בניסיון למצוא פשרה ומתווה לרפורמה שיוסכם גם על ידי הרבנים | "אין לי נגיעות, אני נלחם לשם שמיים". צפו בדבריו 

הראש"ל נגד הרבנים שפגשו את השר: 'אין לי בן שרוצה להיות דיין'
הגאון רבי יצחק יוסף צילום: יעקב כהן

הראשון לציון הרב יצחק יוסף בשיערו השבועי יצא למתקפה נגד השר לשירותי דת מתן כהנא על רפורמת הכשרות, תוך שהוא גם עוקץ את עמיתיו הרבנים הראשיים בעבר ובהווה שנפגשו את השר כהנא כדי לקדם אינטרסים אישיים שלהם כך על פי דבריו.

"חבל", אמר הרב בסוף שיעורו, "רוצים עכשיו להרוס את כל הכשרות, יבואו זקנים מדימונה יראו "כשר רבנות" ויבואו לאכול, אוי ואבוי, מי יודע איזה חסה יביאו, המשגיח יבוא פעם בשבוע", כשהוא תוקף את השר, כביכול "יגידו לא צריך, זה חומרות של הרבנות. בלילה יביאו חמורים ותולעים".

הרב יצחק יוסף ציין כי מי שיפגע מהמהלך יהיו דווקא המסורתיים מהפריפריה, "החרדים לדבר ה׳ יאכלו רק בדצים, אבל העם שבשדות יראו רבנים חותמים".

בשלב הזה הרב תקף את עמיתיו, הרבנים שנפגשו עם השר כהנא, "אנחנו נאבקים בדבר הזה. ברוך השם אין לי בן לשים אותו דיין, לא בן, ולא גיס. ואני לא רוצה להמשיך לבית הגדול אין לי שום נגיעות", לדבריו, "אני נלחם לשם שמיים".

"אוי ואבוי אם הדבר הזה יעבור", תקף הרב בשיעורו, כשהוא מתייחס גם לדברי השר בסוף השבוע כי הוא נכון לפשרות ברפורמה באם הרבנים יסכימו לדבר איתו, כשבפועל הרב יוסף הוא היחיד שטרם הסכים לדבר עם כהנא, "פשרה? אז קודם כל תוציא את זה בבקשה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה. זה הרס חומרת הכשרות".

הראשלצ יצחק יוסף הרב דוד לאו כשרות מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד