ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ארצות הברית שוברת שיא

מעל 700 אלף מתים; מיליונים מסרבים להתחסן

ארה"ב נמצאת באבן דרך עגומה, כאשר עשרות מיליונים מסרבים להתחסן למרות שהחיסונים מונעים מוות. בינתיים המעצמה הגדולה בעולם חצתה רף חדש של 700 אלף קורבנות שנכנעו לקורונה

מעל 700 אלף מתים; מיליונים מסרבים להתחסן
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארצות הברית חצתה רף חדש של מתים מנגיף הקורונה ועומדת כבר על מעל 700,000 קורבנות. כך על פי נתונים שמפרסמת אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ארה"ב היא המדינה הפגועה ביותר בעולם עם כ-15 אחוזים מהמתים ברחבי העולם.

יותר מ-1,000 אנשים מתים מדי יום, במדינת וושינגטון שבה 55.7 אחוזים מהאוכלוסייה מחוסנים כעת במלואם, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

100 אלף מקרי המוות האחרונים התרחשו בתקופה שבה חיסונים, המונעים באופן גורף מקרי מוות, אשפוזים ומחלות קשות, זמינים לכל אמריקאי מעל גיל 12, אך מיליונים פשוט מסרבים להתחסן.

בתחילת מבצע החיסונים, ארצות הברית העניקה ארבעה מיליון זריקות ביום. אולם קמפיין החיסונים הואט מאז במידה ניכרת מכיוון שחלק ניכר מאזרחי ארה"ב עדיין מסרבים לקבל את החיסונים בדיוק בזמן שגרסת הדלתא המדבקת הקפיצה את מספר המתים מ-600,000 ל-700,000 בתוך שלושה וחצי חודשים.

ד"ר דיוויד דאדי, אפידמיולוג למחלות זיהומיות ממכון בריאות הציבור של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בלומברג, אמר כי לפחות 70,000 מתוך 100,000 מקרי המוות האחרונים היו של אנשים לא מחוסנים. וחלק מהמחוסנים שמתו, נדבקו מאנשים לא מחוסנים.

"אם היינו יעילים יותר בחיסון שלנו, אני חושב שיכולנו למנוע 90 אחוז ממקרי המוות האלה", אמר לסוכנות הידיעות AP. כמעט חמישה מיליון בני אדם ברחבי העולם מתו מאז שהתגלתה ההתפרצות בסין בדצמבר 2019. כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

קורונה חיסון לקורונה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד