ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סערת הבשר: משרד החקלאות חוקר תרמית הכשרות

משרד החקלאות בקליפורניה פתח בחקירה נגד חברת 'דוהני' החשודה בשיווק בשר טריפות תחת חותמות כשרות מזויפות • ומי שכר את החוקר הפרטי שחשף את הפרשה?

בשר. אילוסטרציה
בשר. אילוסטרציה

סערת הבשר בלוס אנג'לס: גורמים במחלקת שירות ובטיחות המזון במשרד החקלאות של מדינת קליפורניה אישרו כי נפתחה חקירה נגד חברת Doheny, המשווקת בשר למרכולים וחנויות בקליפורניה ובמדינות נוספות, בחשד ששיווקה בשר טריפות תחת חותמות כשרות מזויפות.

בעלי החברה, מייקל אנגלמן, עומד בפני האשמות של הונאה, בכך שמכר בשר שלא עמד בתנאי הכשרות שניתנה לו.

החקירה עצמה התנהלה תחת מעטה של חשאיות. החוקר הפרטי שתיעד בוידיאו הוכחות כי מוצרי הבשר שנמכרו - נעטפו מחדש באריזות מיוחדות, נפגש בשבוע שעבר עם גורמים במשרד והעביר לידיהם את החומרים שבידו.

החוקר חשף, כי החקירה העצמאית שניהל החלה לפני שבעה חודשים, כשקיבל פנייה מרב מקומי בקהילה. לדבריו, הרב סיפר לו כי כמה מחברי הקהילה מוטרדים מכך שהחנות מציעה בשרים למכירה במחיר מוזל מן הרגיל.

עוד בנושא:
שערוריית הבשר בלוס אנגלס: יש השגחה חדשה

החוקר החל לבדוק את הטענה, ואז גילה כי עובדי החנות אוספים אריזות בשר ריקות עם תווית 'כשר למהדרין' מפחי זבל של מסעדות אחרות.

באשר לשמועות כי מתחריו של מייקל אנגלמן עומדים מאחורי החקירה - השיב החוקר: "איך מישהו יכול לתאם את כל זה? הרי הם עשו את מה שהם עשו. אף אחד לא שכר אותי. אף אחד לא שילם לי". הוא הוסיף בציניות: "אם מישהו רוצה לתת לי תרומות, אני אשמח שישלחו אליי".

מועצת הרבנות של קליפורניה הסירה לפני פסח את הכשרות מהרשת. במקביל, המועצה השעתה את המשגיח שעבד בשעת צילום הוידיאו, ואמרה כי תחקור גם עדויות נוספות נגד חנות הבשר.

בתוך כך, מתפרסמת עדותו של יו"ר המועצה לשעבר, הרב פנחס גרומן, שסיפר כי זו אינה הפעם הראשונה שמגיעות תלונות על בעלי חברת Dohemy, מייקל אנגלמן.
בשר אנגלמן כשרות לוס אנג'לס משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד