ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מחאה סוערת | תיעוד

מחשש לחילול קברים: עשרות קיצוניים הפגינו בגילה, שוטר תועד בועט במפגין

הבוקר התחדשה המחאה בשכונת גילה בירושלים ועשרות קיצוניים ניסו למנוע את המשך העבודות באתר הבניה - בטענה כי הן נעשות תוך חילול קברי יהודים | שוטר תועד כשהוא בועט בעוצמה באחד המפגינים - ללא סיבה • צלם 'בחדרי' מגיש תיעוד מהמחאה הסוערת, העימותים והמעצרים

מחשש לחילול קברים: עשרות קיצוניים הפגינו בגילה, שוטר תועד בועט במפגין
שוטר בועט במפגין החרדי צילום: ישי ירושלמי

עשרות חרדים קיצוניים הגיעו הבוקר (ראשון) לאתר העבודות בשכונת גילה בירושלים, והפגינו נגד העבודות המתבצעות במקום - בטענה כי הן נעשות תוך חילול קברי יהודים. לפחות שלושה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה בחשד להפרת הסדר הציבורי.

במהלך השבועות האחרונים החריפו אנשי 'העדה החרדית' את המחאה במקום ובכל מספר ימים יוצאים מריכוזי הקיצוניים בירושלים ובית שמש עשרות בני אדם, שמגיעים לאתר תוך ניסיון למנוע בגופם את העבודות.

בהפגנה שנערכה במקום הבוקר, נרשמו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה שהוזעקו לשמור על הסדר הציבורי. בתיעוד שצילם צלם 'בחדרי חרדים', ניתן לראות את אחד השוטרים כשהוא בועט במפגין ללא סיבה הנראית לעין, כשהוא שוכב על רצפת האתר.

בחודשים האחרונים חודשו ההפגנות בשכונת גילה לאחר שלטענת גורמים בעדה החרדית, מנהלי האתר האיצו את העבודות במקום, כשהחשש הוא שבכוונתם לבצע הרס של מערות הקבורה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בקהילות הקנאים טוענים כי העבודות שנעשות לסלילת כביש בשכונת גילה בבירה, מתקיימות על אתר ארכיאולוגי שבו נמצאים קברי יהודים מתקופת בית שני.

גורמים בעדה החרדית חוששים כי בכוונת מפעילי האתר להאיץ את העבודות ולהביא להרס הקברים היהודיים, שלטענתם נמצאים במקום. יש לציין, כי לא קיימות הוכחות ברורות להימצאותם של קברים יהודים באתר. הכביש שנבנה עשוי להוביל לשכונת מגורים שנבנית בסמוך.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משעות הבוקר הגיעו מוחים לאתר העבודות בשכונת גילה והחלו להפר את הסדר במקום תוך ניסיונות לתקוף את עובדי האתר ולפגוע בציוד העבודה. המתפרעים לא נשמעו להוראות השוטרים שביקשו מהם לחדול ממעשיהם, הפרו את הסדר הציבורי וגרמו נזק לגדר במקום".

"השוטרים פעלו לפיזורם מתחומי האתר ונאלצו להשתמש בכוח בכדי להשיב את הסדר על כנו ולאפשר את המשך העבודות כסדרן. ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך. נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש המחאה, אולם לא נאפשר ונמשיך לפעול נגד מתפרעים אלימים ומפרי סדר", לשון התגובה.

הפגנה חילול קברים גילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד