ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כישלון הטיפול במגפה

הפגנות ענק בברזיל בקריאה להדחת הנשיא בולסונארו

עשרות אלפים יצאו אמש להפגין וקראו להדחתו של הנשיא בולסונרו בגלל כישלונו בטיפול במגפת הקורונה במדינה. ההפגנות אורגנו על ידי מפלגות שמאל וכמה תנועות המקושרות למפלגת העובדים של הנשיא לשעבר לואיס דה סילבה שצפוי להתמודד מול בולסונרו בבחירות לנשיאות

הפגנות ענק בברזיל בקריאה להדחת הנשיא בולסונארו
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו צילום: רויטרס

הבחירות לנשיאות ברזיל אמנם צפויות להיערך רק בעוד שנה, אך עשרות אלפי מפגינים צעדו אמש (שבת) בריו דה ז'נירו, סאו פאולו ועוד עשרות ערים ברחבי המדינה ומחו נגד הנשיא ג'איר בולסונרו, המפגינים קראו להדחתו בגלל התנהלות ממשלתו במגפה.

ההפגנות שנערכו נגד הנשיא היו קטנות מצעדות התמיכה בו ב-7 בספטמבר האחרון. ההפגנות אורגנו על ידי מפלגות שמאל וכמה תנועות המקושרות למפלגת העובדים של הנשיא לשעבר לואיס דה סילבה.

 

דה סילבה צפוי להתמודד מול בולסונרו בבחירות לנשיאות בברזיל שיתקיימו ב-2 באוקטובר 2022. המחאות שהתקיימו בסוף השבוע היו נגד הנשיא בשל טיפולו הלקוי במגפת הקורונה. בולסונרו, שאינו מחוסן ולרוב אינו חובש מסיכה, מזלזל בנגיף. כמעט 600,000 איש מתו מקורונה בברזיל, מדינה המונה 212 מיליון בני אדם. המפגינים גם מחו על האינפלציה הגואה במוצרים בסיסיים כמו מזון וחשמל.

בולסונרו אמר לאחרונה כי הוא נגד תו ירוק, את הדברים אמר בזמן שהותו באו"ם. בניגוד למדיניות האו"ם, בולסונרו השתתף באירוע האחרון בניו יורק למרות שלא התחסן בעצמו. לאחר שהחלים בעבר מקורונה, בולסונרו טען כי יש לו נוגדנים. בולסונרו גם אמר בעבר שהוא יהיה האדם האחרון שיחוסן בברזיל.

ז'איר בולסונרו ברזיל הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד