ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הממשלה אישרה בדיון מיוחד

הפשיעה במגזר הערבי: השב"כ וצה"ל יפעלו ביישובים הערבים

השב"כ וצה"ל יטלו חלק במאבק בפשיעה בחברה הערבית, כך נקבע היום בישיבת שרי הממשלה שדנה בנושא | רה"מ מינה את סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ לפרוייקטור ממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית | בנט: "מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום"

הפשיעה במגזר הערבי: השב"כ וצה"ל יפעלו ביישובים הערבים
ישיבת השרים שדנה באלימות בחברה הערבית צילום: קובי גדעון/לע"מ

ישיבת צוות שרי הממשלה למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית שהתכנסה היום (ראשון) החליטה באופן רשמי כי צה"ל והשב"כ ייקחו חלק במאבק בפשיעה ביידושים הערבים. הישיבה כונסה ברקע תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע האחרון. במהלך הדיון עלה כי אין צורך בשינוי חוק השב"כ לצורך התערבותו, והארגון יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו.

ראש הממשלה אישר את תכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון וגוים נוספים.

עוד הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ וכי משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון כי "מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה", לדבריו, "הממשלה שלנו לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. בתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם השרים האחרים, הקמנו צוות עבודה בין-משרדי בראשות ניצב בדימוס, סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, כדי להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

"יואב ישמש כפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אנחנו כממשלה מעניקים ליואב ולצוות את הכלים ואת הגיבוי כדי להצליח במשימה", הוסיף בנט. חשוב לומר, גם לאור תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע, אני מצפה שהציבור הערבי - נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה".

"המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד", אמר ראש הממשלה, אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית"

"במהלך שנים התפתחה פה מדינה בתוך מדינה, אני חושב שכולנו עכשיו כבר ערים לזה. הטיפול בהיקפים הגדולים האלה לא יקח יום ולא יומיים, אבל אנחנו על זה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול. אני רוצה לאחל לצוות ולכולנו בהצלחה", הוסיף בנט.

 

אלימות ערבית שב"כ ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד