י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביצוע של דאעש?

אפגניסטן: פיגוע סמוך למסגד בזמן אזכרה לאמו של בכיר בטליבאן

בזמן שנערך במקום טקס אזכרה לאמו של דובר הטליבאן, התרחש פיצוץ בפתח מסגד באפגניסטן. מספר הרוגים במקום. הפיצוץ אירע סמוך לכניסה למסגד עיד גאה בקאבול

אפגניסטן: פיגוע סמוך למסגד בזמן אזכרה לאמו של בכיר בטליבאן
אחד מאנשי הטליבאן אוחז במשגר צילום: מתוך הסרטון

דובר הטליבאן מסר כי בכניסה למסגד בבירה האפגנית התפוצץ היום (ראשון) מטען נפץ שהביא למספר אזרחים הרוגים. הפיצוץ אירע סמוך לכניסה למסגד עיד גאה בקאבול, שם נערכה אזכרה לאמו של דובר הטליבאן זביחוללה מוג'אהיד.

אף גורם לא לקח עדיין אחריות לפיגוע. אולם מאז השתלטות הטליבאן על המדינה באמצע חודש אוגוסט, התקפות מצד לוחמי דאעש גברו נגד הטאליבן. דאעש רואה בטליבאן אויב ועשה נגדם כמה פיגועים, כולל מספר מקרי רצח, אך התקפות בתוך קאבול היו עד כה נדירות.

"שמעתי פיצוץ ליד מסגד עיד גאה ואחריו ירי רובים", אמר עבדאללה שהיה סמוך למסגד לסוכנות הידיעות AFP, והוסיף כי הטליבאן חסם את הכביש זמן קצר לפני שאירע הפיצוץ.

הטקס תפילה לאמו של דובר הטאליבן מוג'אהיד, שמתה בשבוע שעבר, התקיים במסגד ביום ראשון אחר הצהריים, הדובר פרסם הודעה ברשתות החברתיות ביום שבת, כי "כל האנשים והחברים מוזמנים להגיע". כלי תקשורת מקומיים דיווחו על 14 הרוגים ולפחות 32 פצועים כולל אנשי טאליבן, אך עדיין אין התייחסות לכך באופן רשמי.

מאז שארגון הטאליבן השתלט על אפגניסטן, דאעש מנסה לפגוע בו, ביום שישי האחרון פשטו לוחמי הטליבאן על מקום מסתור של דאעש צפונית לקאבול שבמחוז פראואן. הפשיטה הגיעה לאחר שפצצה של דאעש פצעה ארבעה לוחמי טליבאן באזור.

אפגניסטן טליבאן פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד