ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע תקיפת השוטרים

 לקראת מהומות? בן גביר יגיע להפגין בכפר קאסם

בתגובה לתקיפת השוטרים חברי הכנסת איתמר בן גביר וח"כ מאי גולן יגיעו למחאה בכפר קאסם. ח"כ בן גביר: "במקום בו המשטרה מפחדת, התנועה האסלאמית נכנסת לשלוט וככה אנחנו מאבדים את המשילות במדינה". ח"כ מאי גולן: "משילות פירושה הרתעה ואכיפה, וכשהן לא מתקיימות המרחק לאנרכיה קצר מאוד"

 לקראת מהומות? בן גביר יגיע להפגין בכפר קאסם
איתמר בן גביר מניף דגל בשער שכם צילום: באדיבות המצלם

בעקבות תקיפת השוטרים בכפר קאסם על ידי מיליציה במימון האחים המוסלמים פנה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר למפקד משטרת כפר קאסם והודיע כי יגיע יחד עם ח"כ מאי גולן ופעילים נוספים, למחאה מול בניין עיריית כפר קאסם ביום שלישי הקרוב, בשעה 14:00.

במכתבו התלונן ח"כ בן גביר כי "בעקבות המקרה הקשה, התברר כי אומנם יש משטרה בכפר קאסם, אך היא לא משטרת ישראל, אלא חברות שמירה, ביניהן 'אלחיראסה' - כוח אבטחה במימונה של התנועה האסלאמית, שפועלות בשלושים השנים האחרונות בעיר, וצוות סיור של המשטרה שהגיע למקום נבלם בידי השומרים תוך שנאמר להם כי: 'אנחנו החוק כאן', ואז תקפו את השוטרים באגרופים, בדחיפות, בקללות ובחניקות. בעקבות התקיפה, נפצעו קל שני שוטרים".

ח"כ בן גביר הוסיף במכתבו כי "לדברי ראש עיריית כפר קאסם, השומרים הללו מקבלים משכורת מחברות שמירה שזוכות במכרז דרך העירייה. או במילותיו של דובר משטרת ישראל, אלי לוי: 'הם חבר'ה שדואגים לביטחון הפנים לאורך השנים. המשטרה יודעת על הימצאות הקבוצה הזו. זה גוף שפועל שם יחד עם העירייה'.

בסיום מכתבו עדכן ח"כ בן גביר את מפקד המשטרה כי לאור המציאות העגומה שמיליציה מתנהלת בכפר קאסם בחסות העירייה וברשות משטרת ישראל, יגיע יחד עם ח"כ מאי גולן ופעילים נוספים, להביע מחאה מול בניין עיריית כפר קאסם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "במקום בו המשטרה מפחדת התנועה האסלאמית נכנסת לשלוט וככה אנחנו מאבדים את המשילות במדינה. מדובר במדרון חלקלק של איבוד הרסן כלפי שוטרי משטרת ישראל במקום להגביר את ההרתעה. אם היה מדובר בתושבי יצהר האירוע היה נגמר בירי ולכן המפכ"ל והשר לבט"פ נכשלו צריכים ללכת הביתה".

ח"כ מאי גולן מסרה בתגובה: "משילות פירושה הרתעה ואכיפה, וכשהן לא מתקיימות המרחק לאנרכיה קצר מאוד. לא יכול להיות מצב שבו שוטרים במשטרת ישראל יספגו אלימות פיזית ומילולית ללא שום תגובה בשטח של שר הבט"פ או ראש הממשלה. נגיע לכפר קאסם בעוד יומיים כדי למחות נגד אוזלת היד של הממשלה המעבירה מסר מסוכן המתיר פגיעה במשטרת ישראל ונגד העירייה המשתמשת במליציות של התנועה האסלאמית כדי לפגוע בשוטרים".

תקיפת שוטרים כפר קאסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד