י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

סערת התמיכה ב'רפורמת הכשרות': בקרעטשניף מוציאים הבהרה

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': מבית האדמו"ר מקרעטשניף נמסר כי הדברים שפורסמו היום (ראשון) בשמו, בהם הוא הביע עמדה המצדדת בעד 'רפורמת הכשרות' של שר הדתות מתן כהנא - הוצאו מהקשרם. "כ"ק מרן רבינו שליט"א מצר בצרתן של ישראל וכואב על הפגיעה בקודשי ישראל ושותף בזאת לעמדת כל גדולי ישראל שהביעו דעתם נגד ממשלת השמד"

סערת התמיכה ב'רפורמת הכשרות': בקרעטשניף מוציאים הבהרה
יארצייט בקרעטשניף צילום: שוקי לרר

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': מבית האדמו"ר מקרעטשניף נמסר כי הדברים שפורסמו היום (ראשון) בשמו, בהם הוא הביע עמדה המצדדת בעד 'רפורמת הכשרות' של שר הדתות מתן כהנא - הוצאו מהקשרם.

"הדברים שפורסמו בשמו, הוצאו מהקשרם ולא נאמרו באופן בו פורסמו ברבים", נמסר מבית האדמו"ר.

עוד נמסר: "כ"ק מרן רבינו שליט"א מצר בצרתן של ישראל וכואב על הפגיעה בקודשי ישראל ושותף בזאת לעמדת כל גדולי ישראל שהביעו דעתם נגד ממשלת השמד".

בקרעטשניף טוענים על תמלול שיחת הרבי, כפי שפורסם מוקדם יותר היום, כי מדובר בפרשנות מוגזמת ומנופחת ובדברים שהוצאו מהקשרם.

"כפי שגם במועצת גדולי התורה ישנם לעיתים דעות שונות בין גדולי ישראל. אולם גם הרבי סבור שהממשלה שהוקמה היא גרועה וגורמת לקעקוע חומות הדת, ועל כך אין כל חולק", מסביר גורם בקרעטשניף.

הוא הוסיף גם כי בשל השימוש שעשו גורמים בממשלה בדברים, כביכול כ"הוכחה" לצדקת דרכם - הוחלט לפרסם את ההבהרה.

ההבהרה תפורסם מחר גם ביומונים החרדים 'המודיע' ו'המבשר'.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' כי במהלך השבת שחלפה נשא האדמו"ר מקרעטשניף דברים בפני חסידיו והתייחס, בין השאר, לסערה סביב 'רפורמת הכשרות' של שר הדתות מתן כהנא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתוך דבריו התייחס הרבי לרפורמת שר הדתות במוסד הרבנות הראשית והביע פליאה על המאבק שהנציגות החרדית מקדשת נגד הרפורמות המתוכננות.

"במשך 70 שנה לימדו אותנו שמוסד הרבנות הראשית זו טריפה, שנועד לחתור לפשרות בכל הקשור לצביונה היהודי של המדינה והנה לפתע והנה לפתע הם תומכים בהמשך קיומו?", אמר האדמו"ר.

"מי יודע, אולי דווקא בעקבות הרפורמה, יהודים שעד היום אכלו לא כשר, דווקא עכשיו הודות 'רפורמת הרבנים', יזכו לאכול כן כשר", אמר הרבי והדגיש כי מנגד, ייתכן ועד כה, היו כאלה יהודים שומרי תורה ומצוות שסמכו על 'כשרות הרבנות', ועכשיו לפחות יידעו שאי אפשר לסמוך עליה ומכאן ואילך ירכשו רק מהבד"צים המקובלים. "כמובן שיש עוד מה לתקן", הבהיר.

הרבי הוסיף, בבדיחות הדעת, כי ייתכן והסיבה למתקפה של חברי הכנסת החרדים על 'רפורמת הכשרות' - היא בגלל ש"צריך להגיד ההיפך ממה שהשלטונות אומרים". האדמו"ר הבהיר.. "כמובן שאין הכוונה לחיסונים", כשהוא מביע את עמדתו הגורפת והחד משמעית בעד החיסונים מצילי החיים.

הדברים עוררו ענין רב בחסידות שכן בשנים האחרונות מיעט האדמו"ר להתבטא בפומבי בנושאים הקשורים לענייני השעה.

קרעטשניף הרבנות מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד