י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ע"י המאפיה הרוסית

זהו איש העסקים שהיה יעד לניסיון חיסול

מיליארדר ישראלי מוכר ניצל ברגע האחרון מניסיון חיסול שסוכל בעת ששהה בקפריסין, לאחר שהוזהר על ידי רשויות החוק במדינה | כעת הותר לפרסום שמו של המיליארדר והרקע לניסיון החיסול 

זהו איש העסקים שהיה יעד לניסיון חיסול
אילוסטרציה צילום: unsplash

איש העסקים שניצל מניסיון התנקשות בקפריסין הוא המיליארדר הישראלי טדי שגיא. כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. שגיא הצליח להימלט מקפריסין לאחר שקיבל הודעה מרשויות החוק במדינה. זמן קצר לאחר מכן נעצר החשוד בניסיון החיסול.

שגיא המתגורר לסירוגין בישראל ובקפריסין מקיים עסקים ענפים במדינה. הסיבה לניסיון החיסול הם ככל הנראה עסקיו במקום. לפי הערכות, הונו של שגיא ב-5.4 מיליארד דולר. הוא מייסד החברות פלייטק וסייף צ'ארג' ובעליו של הקמדן מרקט בלונדון. עסקיו מתפרשים על תחומים שונים, ביניהם נדל"ן, היי-טק, פינטק, פיננסים ומסחר אלקטרוני.

ניסיון החיסול שאירע בתקופה האחרונה פורסם הערב לראשונה. לפי הדיווח בחדשות 12, המידע שהגיע לרשויות בקפריסין הביא לפני מספר ימים למעצרו של שכיר חרב, ככל הנראה איש המאפיה הרוסית ממוצא אזרי שנשלח לחסל את אותו שגיא.

המידע הגיע אל איש העסקים מגורמי הביטחון הקפריסאים, והם אלו שהזהירו אותו. שגיא, יחד עם ישראלים נוספים שאיתו בקפריסין, יצאו מהמדינה ברגע האחרון לפני החיסול. מספר ימים לאחר מכן נתפס אותו מחסל סמוך מאוד לבניין שמשמש את שגיא, וברשותו של המחסל אקדח, משתיק קול, כפפות וציוד נוסף.

בתחילה העריכו הרשויות בקפריסין שמדובר בניסיון לפעולת טרור איראנית, אך מהמידע שהגיע לידי חדשות 12 העלה נראה כי לא מדובר באירוע טרור אלא בנסיבות אחרות שהביאו להשתלשלות האירועים. למעשה הפרשה עדיין לא הסתיימה ולא נאמרה בה המילה האחרונה.

מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".

טדי שגיא חיסול מאפיה קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד