כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תגידו לשקד שגם תבוא"

שני שרי מרצ נפגשו עם יו"ר הרשות הפלסטינית - בימין תקפו: "מחלה"

שרי ובכירי מפלגת 'מרצ' נפגשו הערב עם יו"ר הרש"פ ודנו בין היתר - בניסיון פתרון 'שתי המדינות' למורת רוחם של חלק מחברי הקואליציה | אבו-מאזן הזמין את איילת שקד שדחתה בתוקף | שר הבריאות מיהר לצאת מישיבת הקבינט כדי להספיק להגיע פגישה | בימין תקפו: "זו מחלה"

שני שרי מרצ נפגשו עם יו"ר הרשות הפלסטינית - בימין תקפו: "מחלה"
השרים ממרצ עם אבו מאזן צילום: מבש

"לשמור על פתרון שתי המדינות": שרי מפלגת 'מרצ' נפגשו הערב (ראשון) עם נשיא הרשות הפלסטינית, בכדי "להחיות" את ההליך המדיני, חרף הזעם בצד הימני בקואליציה.

בפגישה, שהתקיימה ברמאללה, הסכימו על הצורך בפיתרון שתי המדינות, והדגישו כי יש לקדם אותו ולא לתת לו לשקוע. בנוסף, פירסמו הצדדים תמונות מחויכות מהפגישה, למרות רצונו של ראש הממשלה לשמור על הפגישות בפרופיל נמוך.

"עלינו להתחיל ולייצר צעדים בוני אמון", אמר אבו מאזן לצד שאר השרים, והמשיך: "להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

"תגידו לאיילת שקד שאני רוצה לפגוש אותה. למה פוחדים לדבר איתי? שתבוא ותגיד כל מה שהיא רוצה ואני אקשיב. אני יודע שיש לה דעות מאוד קשוחות אבל אפילו אם נסכים על אחוז אחד זו תהיה התקדמות", אמר במפתיע.

אך דקות בודדות לאחר פרסום ההזמנה, שקד דחתה אותה: ‏"לא יקרה. לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים".

הורביץ עם אבו מאזן\\צילום: לשכת יו"ר מרצ

שר הבריאות ניצן הורביץ הדגיש: "ל'מרצ' יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר".

"אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים", שיגר יו"ר 'מרצ' מסר לחבריו בקואליציה.

כדי להספיק להגיע בזמן לפגישה, יצא הורביץ, שמכהן כאמור כשר הבריאות, מאמצע ישיבת קבינט הקורונה. ב'ליכוד' תקפו על כך: "ממשלת בנט: שר הבריאות הורוביץ עוזב את קבינט הקורונה בשיא של תחלואה ותמותה כדי לבקר את אבו מאזן".

בימין האופוזיציוני תקפו את עצם הפגישה. יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' צייץ: "למרבה הצער, עם ממשלת השמאל הזו שנשענת על תומכי הטרור בתנועה האסלמית, אבו- מאזן בהחלט יכול להיות אופטימי. וזו סיבה רצינית מאוד לדאגה בצד שלנו".

"מייחל לרפואת שר הבריאות של מדינת ישראל שישוב בקרוב לקו הבריאות. לתת לגיטימציה לתומכי טרור וגם לחייך זו מחלה כמעט חשוכת מרפא", צייץ בחריפות חבר הכנסת איתמר בן-גביר.

יצויין כי זו אינה הפגישה הראשונה של נשיא הרשות הפלסטינית עם שר בממשלה הנוכחית. לפני מספר שבועות נועד עם שר הביטחון בני גנץ, אם כי אז זו הוגדרה כפגישת עבודה - שהובילה גם היא לעימות בקואליציה.

מרצ אבו מאזן איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד