כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שערורית טריפות בלוס אנג'לס • חברה לשיווק בשר - הונתה את הציבור

חברה חרדית לשיווק בשר בלוס אנג'לס, שיווקה בשר טריפות ככשר למהדרין • עובד שהסתכסך עם הבעלים חשף את דרך הפעולה • חוקר פרטי שנשלח על ידי רבני העיר אימת את המידע • עם זאת - בשל נסיבות מיוחדות - התירו רבני העיר לצרכנים לאכול בשר שנרכש מהחברה בערב החג

שערורית טריפות בלוס אנג'לס • חברה לשיווק בשר  - הונתה את הציבור

סערה בקהילה החרדית בלוס אנג'לס: בערב פסח נחשף כי חברה חרדית לשיווק בשר כשר למהדרין שיווקה בשר טריפות.


ערב חג הפסח התברר שבמשך שנים אחדות, צרכו בני הקהילה המקומית בשר מפוקפק שנמכר להם כבשר כשר למהדרין, כשהינו בחשש נבלות וטרפות של ממש.

השערוריה גדולה ומזכירה את פרשיית איטליז הטרפה של משה פינקל בעיר מונסי, לפני כעשור.

לפי מה שפורסם, מי שסיפק את הבשרים הללו, היה יהודי חרדי העומד בראשות חברת Dohemy, חברת שיווק גדולה, המספקת בשר כשר למרכולים וחנויות בקליפורניה ובמדינות נוספות.

החברה היא ספקית סיטונאית של מוצרים כשרים לסוחרים, מסעדות וקייטרינג. לחברה יש גם שלוחה בשוק הקמעונאי בשדרות פיקש בלוס אנג'לס, בה מוכרים ישירות ללקוחות.

על פי החשד, החלה החברה להונות את הציבור ולמכור בשר החשוד כלא כשר, כבר משנת 2010, מה שמעצים את החשד, כי במשך שלוש שנים נמכר בשר מפוקפק לציבור.

בלוס אנג'לס אין בית מטבחיים מקומי ולפיכך רוכשים בעלי החנויות את מוצרי הבשר, מחברות חיצוניות הרוכשות אותם מבתי מטבחיים ומפעלי בשר מוכרים, ברחבי ארה"ב. רבני הקהילה בלוס אנג'לס פורשים את חסותם על מפעל זה ומעניקים לו את תעודת הכשרות מטעם הקהילה.

הפרשיה התפוצצה ביום ראשון בערב. מי שחשף אותה היה אחד העובדים שהסתכסך עם הנהלת החברה. העובד, פנה לרבנים וסיפר להם, כי בעל החברה החרדי, דריל שוורץ, וכש בשר ממקורות שונים, אורז אותם מחדש ומצמיד להם תוויות והולוגרמות מזויפות, של בתי מטבחיים כשרים למהדרין, מוכרים ובעלי מוניטין שמהם רוכש הציבור החרדי ברחבי ארה"ב.

הרבנים נחרדו מהמידע, אך לפני שיצאו בהכרזה בנידון ולהסרת הכשרות, ביקשו לברר היטב את הפרטים.

חוקר פרטי שנשלח בידי רבני לוס אנג'לס, התחזה למשגיח מטעם הקהילה החרדית, כשהוא מצויד במצלמה סמויה תיעד את מה שמתרחש שם ואישש את המידע שמסר העובד. יש לציין, כי החברה רכשה בשר גם ממקורות כשרים וגם ממקורות מפוקפקים, ולפיכך קשה לדעת בבירור אלו מוצרים הגיעו בסופו של דבר אל החנויות. על אתר הוחלט להסיר את תעודת הכשרות לאלתר מהחברה וכי אין לרכוש יותר את מוצרי הבשר שלה.

בינתיים, נוצרה פאניקה רבתי בלוס אנג'לס. הציבור שכבר נערך לפסח ורכש כמויות גדולות לקראת החג, לא ידע מה עליו לעשות. למרבה ההפתעה, מועצת רבני הקהילה בדרום קליפורניה, ישבו על המדוכה וקבעו כי כל הבשר שנמכר עד השעה 3:00 אחר הצהריים בחנויות, בטרם הסרת תעודת הכשרות, מותר בשימוש.

הרבנים השתמשו בשלל נימוקים להקל, לאור העובדה כי מדובר בערב החג וכי לא ניתן כעת לארגן משלוחי בשר חדשים. הרבנים טענו בין היתר, כי מכיוון שכאמור, לא נודע בוודאות האם אל החנויות הגיע בשר הטרפה, או שמא הוא שווק לאזורים אחרים, ניתן לסמוך על הכשרות שהעניקו, עד לשעה האמורה. מכאן ואילך, אסור לרכוש מוצרים של חברה זו.

הפרשייה הסנסציונית גם זכתה להדים נרחבים בתקשורת הכללית, ובה דווח על הונאת הכשרות הגדולה , שבה שוב היה מעורה אדם חרדי. כמו כן, הזכיר אותה האדמו"ר מסאטמר בחלחלה, בדרשה שנשא בחול המועד, בפני חסידי סאטמר בויליאמסבורג.

הנהלת הקהילה, שוקלת כעת להגיש נגד בעלי החברה תלונה במשטרה, על הונאה ומרמה. סביר, כי לאחר הדרמה שנוצרה, היא תיאלץ לסגור את שעריה.
טריפה לוס אנגלס ארצות הברית כשרות בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד