א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בדרך לחיסון חמישי ושישי

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "חברות התרופות לקורונה מונעות מרווח כלכלי"

הפרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התראיין אמש (ראשון) והביע את דעתו על התרופות החדשות, קבינט הקורונה שנפגש לאחר המתיחות הכבדה, ויעילות החיסונים | "יכול להיות שיעילות החיסון שוב תרד ואז נצטרך מנה רביעית, חמישית ושישית"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "חברות התרופות לקורונה מונעות מרווח כלכלי"
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאור הפרסומים האחרונים על כניסת תרופות חדשות שמטרתן למנוע את החרפת הקורונה אצל חולים במצב קל-בינוני, בעלי סיכון גבוה. פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, התראיין אמש (ראשון) לאפי בן אברהם על הנושא, בגלי צה"ל.

בתחום עוסקות שתי חברות עיקריות, הראשונה 'רג'נרון' שכבר נכנסה לשימוש בארץ וניתנה ע"י קופות החולים השונות, ולאחר מכן בימים האחרונים פורסמו הדיווחים על ניסוי מוצלח נוסף של חברה אמריקאית - גרמנית בשם 'מרק' בתרופה עם מטרה דומה.

פרופ' אפק אמר, "עובדים על זה באופן נמרץ, למרות שהטיפול הטוב ביותר הוא החיסונים. בסוף חברות התרופות מונעות מהרווח הפוטנציאלי - ולכן מניח שייצרו יותר ויותר. אנחנו מחכים להן ונאמץ כל תרופה חדשה".

עוד התבטא הפרופ' ארנון אפק לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות על מפגש קבינט הקורונה אמש לאחר המתיחות בשבוע האחרון בין ראש הממשלה לבכירי משרד הבריאות: "ראוי שאנשי המקצוע יגידו את דבריהם ללא מורא וחשש. היום כולם התכנסו ומצאו את הדרך לדבר. צריך למצוא את שביל הזהב - אף קיצוניות לא תורמת בכלום"

בנוסף אמר על מנת הבוסטר כי אנחנו לא יודעים מה יהיה לטווח הארוך. "יכול להיות שיעילות החיסון שוב תרד ואז נצטרך מנה רביעית, חמישית ושישית". מנגד הוא אומר "יכול להיות שהפעם החיסון יחזיק יותר. התחושה היא שהוא יחזיק יותר".

חיסון לקורונה תרופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד