כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגר"ח גריינמן: להימנע מסוכר 'סוגת' בפסח

הגר"ח שמע על חששות לתערובת גרגרי חיטה בסוכר 'סוגת', והורה לתלמידיו ובני ביתו: להימנע משימוש בפסח • ב'עדה החרדית' טוענים: מדובר בבעיה שטופלה בשנים עברו

הגר"ח גריננמן. צילום: שוקי לרר
הגר"ח גריננמן. צילום: שוקי לרר

פרשה חדשה מסעירה את בד"ץ 'העדה החרדית': הגר"ח גריינמן הורה למקורביו ולאנשי ביתו שלא לרכוש את הסוכר הכשר לפסח בהשגחת הבד"ץ, בעקבות עדויות שהגיעו לביתו בידי אחד ממקורביו, מומחה כשרות שאינו קשור לגוף כשרות כזה או אחר, ולדבריו, נמצאו באריזות הסוכר גרגרי חיטה. הגר"ח התייחס לדברים בהסתייגות, ולא חפץ להרחיק לכת ולפרסם הוראה גורפת בנידון, אך לבני ביתו ולשומעי לקחו הורה להעדיף את הסוכר שבהשגחת הגרמי"ל לנדא.

ב'עדה החרדית' הופתעו לשמוע על כך, אך אישרו כי מקרה כזה ארע לפני שנתיים. היה זה הגרמי"ל לנדא, שמפעלים בהשגחתו כ'קוקה קולה' השתמשו גם בסוכר של 'העדה החרדית', ובבדיקה מדגמית שערך בסוכר 'סוגת' הכשר לפסח, נמצאו גרגרי חיטה.

מדובר בסוכר גולמי המגיע לישראל באניות משא, בפיקוח צמוד וקפדני, כאן בארץ הוא נארז שוב בהשגחה הדוקה. וטרם ידוע אם הגרגרים התערבבו כבר באוניית המשא המשמשת גם להובלת דגן, או שהתערובת נוצרה במפעל, חרף הפיקוח ההדוק.

את הממצאים הביא הגרמי"ל לידיעת הבד"ץ. בגין כך, הורו רבני וועד הכשרות לחברת 'סוגת' לרכוש נפה צפופה והדוקה נוספת, שאך ורק דרכה יעבור הסוכר הנארז לפסח. החברה נענתה כמובן לבקשה ורכשה מערכת סינון קפדני שבו היא משתמשת כבר זו השנה השניה. מדובר בתהליך ארוך ומורכב, שלדברי ועד הכשרות, אין סיכוי שיחדור גרגר חיטה בעדו.

"המידע שהגיע לגר"ח נבדק על ידינו. אנו חייבים לציין שהוא תמוה מאד - לאור השינויים המפליגים שנעשו על ידי 'סוגת' תחת עינינו הפקוחה", אומרים בוועד הכשרות. "כמובן שאנו זקוקים תמיד לסייעתא דשמיא כדי שלא ניכשל, אך עובדה היא שגם הגרמי"ל עצמו, מאז אותה התרעה, ממשיך לצרוך גם את הסוכר שבפיקוחנו".

עוד טוענים בוועד הכשרות, כי בשונה מהסוכר שבהשגחת הגרמי"ל, שרק נארז בהשגחה צמודה, הרי שבסוכר של הבד"ץ, גם הייצור וגם האריזה נעשית בפיקוח מלא.

מסוגת נמסר: "סוגת פועלת בהתאם לתקני הכשרות הגבוהים והמחמירים ביותר, בתיאום בד"ץ העדה החרדית ובאישור וועדת הכשרות, אשר בעצמה טוענת כי קיימת דיבת שווא ברחוב לגבי סוכר כשר לפסח בהשגחת הבד"ץ. תהליך הייצור של הסוכר הינו למהדרין לפי כל דרישות של הבד"ץ. המגזר החרדי חשוב לחברת סוגת ועל כן השקענו למעלה מחצי מיליון יורו, במערכת ניפוי מהמשוכללות בעולם בשביל להבטיח את הטוב ביותר לציבור החרדי. לאחר שהתבצע כל תהליך הבדיקה נתנו הרבנים אישור לסוכר כשר לפסח הנקי מכל חשש למהדרין מן המהדרין,כל השמועות מסביב נושא זה בשקר יסודם, והופץ כנראה ע"י בעלי עניין, וכך מתעתעים בציבור להבהילו לריק באמצע חג הפסח".

סוכר בד''צ הכשר פיקוח חיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד