י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפשיעה במגזר הערבי

השר בר לב נגד בנט: "לצה"ל אין שום תפקיד בתכנית"

אחרי החלטת הממשלה לאפשר לצה"ל ולשב"כ לפעול מול הפשיעה בחברה הערבית, השר לביטחון פנים סותר את ההחלטה ומצהיר: "לצה"ל אין שום תפקיד בתכנית" | השר בר לב הוסיף כי צה"ל הוזכר בדיון רק בהקשר של גנבות אמל"ח מבסיסיו ומניעתן

השר בר לב נגד בנט: "לצה"ל אין שום תפקיד בתכנית"
בנט עם בר לב והמפכ"ל צילום: רוני עופר, פלאש 90

השר לביטחון פנים עמר בר לב סותר הבוקר (שני) את הודעת לשכת ראש המממשלה ולפיה, בתום ישיבת השרים המיוחדת שהתכנסה בכדי לדון בפשיעה במגזר הערבי הוחלט כי שב"כ וצה"ל יפעלו ביישובים הערבים ויהיו מעורבים בפשיעה. "לצה"ל שום תפקיד בתכנית", כתב בר לב בחשבון הטוויטר שלו.

אתמול, כאמור, נועדו צוות שרי הממשלה למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. בתום הישיבה נמסר מלשכת ראש הממשלה, כי השרים החליטו באופן רשמי כי צה"ל והשב"כ ייקחו חלק במאבק בפשיעה ביישובים הערבים. הישיבה כונסה ברקע תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע האחרון. במהלך הדיון עלה כי אין צורך בשינוי חוק השב"כ לצורך התערבותו, והארגון יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו.

אולם, השר ביטחון פנים שנושא המאבק בפשיעה נמצא תחת אחריותו, שיגר הבוקר הבהרה שבה הוא מכחיש כי הצבא יפעל נגד הפשיעה, וטוען כי הנושא עלה רק בהקשר של מניעת גניבת אמל"ח מבסיסי צה"ל ע"י עבריינים. "לדיוק", כתב בר לב, "הדברים שפורסמו במספר כלי תקשורת, בדיון בצוות השרים למאבק בפשיעה ברחוב הערבי אמש לא דובר בשום צורה שהיא על הצורך במעורבות צה"ל במאבק".

"לצה"ל אין שום תפקיד בתכנית שמוביל המשרד לבט"פ בראשותי", הוסיף בר לב. "‏בכל 3 שעות הדיון המילה צה"ל הוזכרה רק בהקשר של גנבות אמל"ח מבסיסיו ומניעתן".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון כי "מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה".

לדבריו, "הממשלה שלנו לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. בתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם השרים האחרים, הקמנו צוות עבודה בין-משרדי בראשות ניצב בדימוס, סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, כדי להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

 

צה"ל עמר בר לב נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד