כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שלום לחג המצות • תורי ענק במאפיות; חגיגות מימונה ברחבי הארץ

חג המצות הסתיים הלילה וישראל מסתערת על החמץ • תורים ארוכים מול מאפיות הלחם ברחבי הארץ • הפוליטיקאים מסתערים על חגיגות המימונה שנפתחו הלילה • ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחגיגות המימונה באור-עקיבא • "עם ישראל עובר ממצה ומרור למופלטה ודבש", אמר

נתניהו במיימונה. צילום: לע"מ
נתניהו במיימונה. צילום: לע"מ

תורי ענק נרשמו הערב (מוצאי חג שביעי של פסח), במאפיות ברחבי הארץ.

החג הסתיים ועם ישראל רעב לחמץ. זמן קצר לאחר צאת החג השתרכו תורי ענק במאפיות הגדולות ברחבי הארץ.

בני עדות צפון אפריקה מציינים את הערב בחגיגות המימונה, המציינות את סופו של חג הפסח.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה ביקרו בחגיגות המימונה באור עקיבא. יחד עם ראש העיר, שמחה יוסיפוב, ויו"ר הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, סם בן שטרית.

"עם ישראל, תרבחו ותסעדו!", קרא נתניהו. "עם ישראל עובר ממצה ומרור למופלטה ודבש". הוא גם הודה "לשוטרים ולזרועות הביטחון שדאגו להגן ולשמור על עם ישראל שטייל במהלך החג".

נתניהו הביע צער על מותם של שלושת בני משפחת סראעיה שטבעו בחוף דלילה באשקלון. "שוחחתי עם חסן, אב המשפחה, ואמרתי לו שאני מדבר בשם כל אזרחי ישראל ואני מחזק אותו, שימצא יחד עם שאר בני המשפחה את תעצומות הנפש להתגבר על האסון", אמר ראש הממשלה.

"כעת, מאות אלפי אזרחים חוגגים את חגיגות המימונה. אני מבקש מכם אזרחי ישראל, סעו הביתה בזהירות, החיים יקרים. שמרו על חייכם ועל חיי בני משפחותיכם", סיכם נתניהו.

גם יתר חברי הכנסת והשרים סיירו בחגיגות המימונה. שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט , חגג בנתיבות ושלח ברכת "חג מימונה שמח, אחיותיי ואחיי".

שגריר ארה"ב, דן שפירו, הגיע למימונה באשקלון.

גם מחר, יצוין חג המימונה, וצופים הגעת מאות אלפי נופשים לפארקים, ליערות ולחניונים.

אנשי קק"ל קראו לכל ציבור המטיילים לשמור על כללי בטיחות ושימוש באש, להדליק אש רק במקומות המותרים ולהקפיד על כיבוי הגחלים עד תום בסיום השימוש. בנוסף, לשמור על הניקיון, ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחי האשפה הגדולים בכניסה לכל יער.
מאפייה מהומות גז מדמיע לחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד