כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אתגר התקציב

עבאס מעמיד את הממשלה במבחן ולפיד קורא להרגיע "נס שברירי"

אתגר העברת התקציב, מנסור עבאס מעמיד את הקואליציה למבחן משמעותי ודורש "לממש את המטרות שהצבנו". לפיד מנסה להרגיע את הרוחות ומזכיר, "בלי תקציב, לא תהיה ממשלה. נחזור לכאוס ולרעל שהיו פה רק לפני כמה חודשים"

עבאס מעמיד את הממשלה במבחן ולפיד קורא להרגיע "נס שברירי"
מנסור עבאס עם יאיר לפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פתיחת מושב החורף הראשון של ממשלת בנט נפתח היום עם עיניים למטרה: העברת תקציב תוך 40 יום. בקואליציה עם רוב של אצבע אחת האתגר הוא לשמר את כולם ולרצות את כולם. בנקודה הזו מנסים בסיעת רע"מ שעשתה היסטוריה והצטרפה לקואליציה, להבטיח את מימוש ההתחיבויות שלה, כשמנגד ראש הממשלה החיליפי ומי שמנהל את הקואליציה בפועל יאיר לפיד, נוזף בחברי הקואליציה "תתאפקו".

באופן חריג פתחו היום בסיעת רע"מ את ישיבת הסיעה לתקשורת, בפתח הישיבה אמר יו"ר המפלגה חבר הכנסת מנסור עבאס כי החודש הקרוב הוא מבחן לממשלה, לדבריו, "החודש הזה לפני אישור התקציב הוא חודש מבחן שיעיד האם ניתן לממש את המטרות והמדיניות שהצבנו לעצמנו". עבאס מרגיע במעט, "לא הקמנו קואליציה כדי לפרק אותה, כן רוצים שהיא תמשיך לתפקד ולהתקיים אבל דורשים שהקואליציה והממשלה יעמדו בהתחייבויות בפני רע"מ".

עבאס הוסיף והתעקש, "רע"מ היא לא נספח לקואליציה , היא הקימה את הקואליציה יחד עם כל המפלגות. נעמוד על הזכויות שלנו. אני פונה לכל חלקי החברה", כשהוא ציין, "סדר העדיפות שלנו במושב הזה נקבע מראש - מיגור הפשיעה והאלימות, קידום תוכניות בנייה והקצאת קרקעות ותוכניות כוללות לטובת החברה הערבית, לנגב וליישובים ערבים . אנחנו דורשים מדיניות אכיפה חדשה שתתאים לחברה הערבית על הזכות שלה לתכנון ובנייה".

דקות לאחר מכן קרא ראש הממשלה החליפי, יו"ר יש עתיד השר יאיר לפיד לרגיעה, וקרא לחברי הקואליציה להתמקד בהעברת התקציב, "אני רוצה להזכיר לחברי בקואליציה", אמר מי משנמהל את הממשלה בפועל, "התקציב עוד לא עבר. הממשלה עוד לא התייצבה. לכל אחד מאתנו יש אחריות - לשמור על הקואליציה, לא לייצר מלחמות מיותרות. בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו. כל אחד מתחיל למשוך לכיוון שלו. מייצרים כותרות מיותרות. מתנהגים כאילו הממשלה הזו מובנת מאליה".
 
עוד אמרי השר לפיד, "הדבר האחרון שאפשר להגיד על הממשלה, זה שהיא מובנת מאליה. היא נס. יותר מזה, היא נס שברירי, שקרה כנגד כל הסיכויים. במקום שכל אחד ימשוך לכיוון שלו, תפקידנו להעביר תקציב בשביל מה שחשוב לכל אזרח בישראל״. עוד הוסיף ולפיד והזכיר את ההשלכות של המשברים סביב התקציב, "בלי תקציב, לא תהיה ממשלה. בלי זה אף אחד לא יגשים את החלומות שלו. אנחנו נחזור לכאוס ולרעל שהיו פה רק לפני כמה חודשים. בסך הכל הבעיה שאני מזהה עכשיו נובעת ממקום טוב. חברי הכנסת והשרים מרגישים שהממשלה מתפקדת, עובדת. היחסים טובים. מרגישים שהתייצבנו. אז הם שחררו לעצמם חבל. זה טבעי, אבל זה מוקדם מדי. עוד לא הגענו ליעד".

מנסור עבאס ממשלת בנט לפיד תקציב יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד