י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניסיון החיסול של המיליארדר

מפקד משטרת קפריסין: "מקרה רגיש, ולכן זה היה בדלתיים סגורות"

מפקד משטרת קפריסין מסביר היום כי ניסיון ההתנקשות במיליארדר הישראלי הוא "מקרה רגיש" ולכן הדיונים בבית המשפט נערכו בדלתיים סגורות

מפקד משטרת קפריסין: "מקרה רגיש, ולכן זה היה בדלתיים סגורות"
משטרת קפריסין צילום: משטרת קפריסין

ניסיון ההתנקשות האיראני באנשי העסקים הישראלים: מפקד המשטרה בקפריסין סטליוס פאפאודורו אמר היום (שני) לעיתונאים לאחר הדיווחים על מעצרו בשבוע שעבר של אזרח אזארי עם רוסי: "נעצר אדם, שברשותו נמצאו אקדח ומחסניות, מדובר במקרה רגיש, ולכן התקיימה בקשת מעצר בדלתיים סגורות".

על פי דיווחים בקפריסין, החשוד הגיע מרוסיה לפני כשלושה שבועות דרך שדה התעופה בלרנקה וביקר בצפון קפריסין כמעט מדי יום. האיש נעצר בשבוע שעבר, וברשותו נמצא אקדח מצויד עם משתיק קול, שעבר בדיקה בליסטית כדי לקבוע אם הוא שימש בפשעים אחרים. גם הטלפון הנייד שלו נבדק.

בתשובה לשאלה האם החשוד משתף פעולה עם הרשויות, אמר המפקד כי "זה לא שאלה של שיתוף פעולה" והוסיף כי נאספות ראיות כדי להביא את התיק לבית המשפט. לשאלה האם המשטרה קרובה לביצוע מעצרים נוספים, אמר כי "לפי שעה אין מה להוסיף".

עוד דווח, כי המשטרה קיבלה מידע על החשוד ברגע שהגיע. ביום שני האחרון הם שמו את צו תחת מעקב ברגע שחצה מהצפון. הם עקבו אחריו כששכר קורקינט חשמלי מחנות בעיר העתיקה, וגם כששכר רכב. הרכב הושכר בפראלימני באמצעות תעודת זהות מזויפת.

חשד: איראן גייסה שכיר חרב כדי לרצוח ישראלים בקפריסין

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" ב-30 לספטמבר, אדם בעל דרכון רוסי, נעצר על ידי המשטרה הקפריסאית לאחר שניסה לחצות מצפון לדרום קפריסין כשהוא נושא עמו אקדח משתיק קול וחפצים אחרים שנאסרו בפרסום. לפי הפרסום בשבוע שעבר בקפריסין, האיש הוא שכיר חרב שגויס על ידי איראן לחיסול ישראלים.

היום מתברר כי הדיווח נכון, דובר ראש הממשלה, מתן סידי אמר על כך: "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין, אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

ההערכה היא כי הוא תכנן לבצע חמישה חיסולים של אנשי עסקים זרים בניקוסיה, אך אלו נמנעו על ידי המשטרה, האיש בן ה-38 נעצר ביום שלישי שעבר.

המשטרה ביקשה ביום שלישי להאריך את מעצרו של החשוד על ידי בית המשפט המחוזי בניקוסיה למשך שמונה ימים, שאושר לאחר הליך ארוך שהתעכב בשל היעדר מתורגמן.

קפריסין איראן טדי שגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד