ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה"

רה"מ בנט נאם במליאה ועקץ את קודמו - נתניהו עלה והשיב אש

בטקס פתיחת מושב החורף של הכנסת, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט לנאום וחשף כי המוסד פועל לאיתור גורלו של רון ארד | בנט גם עקץ את קודמו בתפקיד נתניהו | ראש האופוזיציה נתניהו עלה לנאום ותקף: "הממשלה מכילה, התקשורת מאכילה, אזרחי ישראל אוכלים אותה" | צפו 

רה"מ בנט נאם במליאה ועקץ את קודמו - נתניהו עלה והשיב אש
בנימין נתניהו במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מושב החורף בכנסת נפתח היום (שני) בטקס חגיגי במליאת הכנסת. בין הנואמים, יו"ר הכנסת מיקי לוי, נשיא המדינה החדש שמכיר את הכנסת היטב, יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט. נאומו של רה"מ הופרע לא מעט פעמים ע"י חברי האופוזיציה ורבים מהם הוצאו מהמליאה.

יו"ר הכנסת מיקי לוי פתח את מצעד הנאומים בפתיחת המושב ושפך מוסר לאופוזיציה: "הגיעה העת להפסיק את ההחרמה הגורפת וחסרת התקדים של האופוזיציה. מעולם לא היה בכנסת מאורע כזה שגוש אופוזיציוני שלם מסרב לקחת חלק קריטי בדמוקרטיה הישראלית".

עוד הוסיף, יו"ר הכנסת לוי כשהתייחס בדבריו לשיח שאפיין את המושב הקודם ואמר: "במושב הזה נהיה חייבים לשנות גם את אופי השיח שבו אנו מנהלים את הוויכוחים בינינו. אני יודע שגם אני חטאתי בכך בעבר. הציבור הישראלי, ששבע מריבים ומשנאת חינם מסתכל על הבית הזה וכואב לו. אני כואב את כאב הציבור ואני קורא לכל אחד ואחת מכם, לזכור כי על אף המחלוקות הפוליטיות בנינו, עם אחד אנו וגורלנו קשור לנצח יחדיו".

לסיום התייחס לוי למושב הקרוב ולתקציב המדינה המתוכנן לעבור בו ואמר: "כנס החורף שאנו פותחים היום יהיה כנס ארוך במיוחד ובמרכזו נעביר את תקציב המדינה לראשונה מזה יותר מ-3 שנים. בכך נשים סוף לחוסר הוודאות שליווה את המשק בתקופה האחרונה. התקציב יאפשר למשרדי הממשלה לעבוד באופן מסודר, לתכנן קדימה ולהוציא תכניות אל הפועל."

אחרי יו"ר הכנסת עלה לנאום נשיא המדינה יצחק הרצוג שקרא למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה.

וכך אמר: "גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא". והוסיף: "אני קורא לכם – לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, לדבר. לבחור לנהל שיח מכבד ונאות, ענייני והוגן, גם אם תקיף"

בנוסף התייחס הנשיא הרצוג לתקיפת ח"כ מאיר פרוש: "לפני מספר שבועות נחצה קו אדום נוסף, עת חבר הבית הזה, חברי ח"כ מאיר פרוש, יצא לשאת את תפילת שחרית והותקף ברחוב ליד ביתו, אלמונים התנפלו עליו וניסו לגזור את זקנו. מראות שהדעת איננה סובלת. האלימות עיוורת להבדלים בינינו"

לסיום התייחס נשיא המדינה על התיקונים הרבים שצריכים להתבצע: "ישנן החלטות מכריעות שצריכות להתקבל. בממשקים בין רשויות ומוסדות המדינה – אין דרך אחרת מלבד הידברות, בתהליך מתמיד, ענייני ומושכל של תיקון המערכות וחיזוק האיזונים והבלמים בין הרשויות השלטוניות בישראל. "אבחת חרב לא תועיל כאן".

הנואם השלישי היה נאום של ראש הממשלה נפתלי בנט, נאום בו ראש הממשלה לא הצליח לסיים משפט שלם בלי קריאות ביניים של חברי האופוזיציה ביניהם הקריאה "מה עם המשלחת לאבו מאזן?" ו-"ואתה שקרן, אתה הדבר הכי גרוע שקרה למדינה הזאת".

במהלך נאומו קרא בנט לחברי הכנסת, ואמר: "מה שמנחה אותנו כממשלה, ואותי כראש הממשלה הוא שאזרחי ישראל – לא אנחנו – נמצאים במרכז. ומתוך התפיסה הזאת התמודדנו בחודשים האחרונים, כל יום, כל היום, עם הקורונה". והוסיף: גם תחת הלחץ, מדינת ישראל נשארת פתוחה. אי אפשר להמשיך לחיות מסגר לסגר".

"לחנוק את האזרחים ולכלוא אותם בבית – זה צעד שיוריד תחלואה אולי, אבל זה צעד עצל, פסיבי, עם השלכות נוראיות. זו דרך קלה ולא ראויה, בחרנו בדרך הקשה. ואני רוצה להגיד לכם פה – זה לא היה קל, אני שמח שעכשיו, אחרי שלושה מיליון וחצי מתחסנים בבוסטר וירידה משמעותית בחולים הקשים".

בנוסף חשף ראש הממשלה בנט, כי בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב ונועז. "זה מה שאפשר לומר כרגע" אמר בנט.

בנט הוסיף עקיצה לקודמו בתפקיד ואמר: הפעם אין אווירת סוף קורס, אנחנו לא עושים מסיבה, אנחנו לא משאירים את נתב״ג פרוץ.

הנואם הרביעי היה ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהכין נאום תוקפני וחסר פשרות נגד בנט, ממשלתו, והתקשורת, במליאת הכנסת.

נתניהו פתח את הנאום בהתקפה על הממשלה והתקשורת יחד: "את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת, אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה מְכִילָה, התקשורת מַַאֲכִילָה, ואזרחי ישראל – אוֹכְלִים אותה".

"לפני ארבעה חודשים תחת ההנהגה שלנו, מדד 'בלומברג' דרג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית טבלת המדינות שנבדקו" הוסיף, ותקף: "לא הצענו שתעשו סגר אלא שתביאו בזמן את החיסון השלישי שהזמנו והייתם חוסכים את המתים!"

עוד תקף נתניהו: "נפתלי בנט, לפני שבוע נאמת באו״ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לפעול לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארה״ב".

"במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרואי".

ראש הממשלה לשעבר שיחסיו עם התקשורת הישראלית מוכרים, לא פספס לתקוף גם אותם: "ומהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. אין מחדלים, אין בדיקת עובדות, יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי' וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס - זה שאישר לבנט ללכת לאו״ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם".

בנימין נתניהו נפתלי בנט יצחק הרצוג מליאת הכנסת מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד