כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מצילת חיים

טירוף: סרבני החיסונים מסרבים ליטול את התרופה

למאות חולי קורונה שלא התחסנו הוצע לקחת את תרופת 'רג'נרון' כיוון שמצבם עלול להידרדר. אך מעל מאה חולים סרבני חיסונים מסרבים גם לקחת את התרופה | קופות החולים: צריך לשנות את התעדוף

טירוף: סרבני החיסונים מסרבים ליטול את התרופה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קופות החולים ובתי החולים הציעו למאות חולי קורונה הלא מחוסנים, שמצבם עשוי להחמיר יותר משל חולים מחוסנים, את התרופה 'רג'נרון' שפותחה נגד הנגיף.

למרות שמדובר בתרופה מאוד מבוקשת, ב'חדשות 12' דווח כי 134 מהחולים, חלקם נמצאים בבתים וחלקם שוהים בבתי החולים, סירבו לקבל את התרופה, על אף שהיא יכולה להציל את חייהם.

בעקבות כך, בכירים בקופות החולים קוראים למשרד הבריאות לשנות את שיטת התיעדוף, כך שהחולים שלא התחסנו לא יקבלו לפני החולים שכן התחסנו, כפי שהמדיניות עכשיו.

זו לא הפעם הראשונה שסרבני החיסונים מסרבים לקחת את התרופה. גם בשבוע שעבר דווח כי מתנגדי חיסונים שחלו ועומדים בתנאים לקבלת התרופה החדשה של חברת רג'נרון סירבו ליטול אותה.

בתוך כך, במקביל לתרופת רג'נרון, חברת 'מרק' הציגה נתונים ראשונים בשבוע שעבר, לפיהם נטילת התרופה שלהם הפחיתה בחצי את מספר האשפוזים ומקרי המוות בקרב מי שקיבלו אותה בטווח של עד 5 ימים מהופעת התסמינים.

החברה לא ציינה לאילו אוכלוסיות מיועד הטיפול בתרופה, אך הניסוי כלל חולים בסיכון גבוה שקיבלו את הטיפול בשלב מוקדם יחסית במחלתם. חשוב להדגיש, כל המשתתפים בניסוי היו לא מחוסנים בקבוצות סיכון.

בהודעת החברה האמריקנית - גרמנית נטען כי בשל שיעור היעילות הגבוה ועדת מומחים בלתי תלויה המייעצת לה המליצה להפסיק את הניסוי בטרם הושלם. בחברה מסרו עוד כי פנו ל-FDA וזה תמך בהמלצה זו. עוד נמסר בהודעת החברה כי לא נצפו תופעות לוואי חמורות בקרב מי שקיבלו את התרופה.

סרבני חיסונים קורונה רג'נרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד