י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסרבת להתפטר

השגרירה נגד ביידן: "לא סומכת על ארה"ב יותר"

שגרירת אפגניסטן בארה"ב מסרבת לעזוב את תפקידה או להכיר בשלטון הטאליבן, למרות הנסיגה האמריקנית והשתלטות המורדים, ודעותיה על הממשל? אינן חיוביות בלשון המעטה

השגרירה נגד ביידן: "לא סומכת על ארה"ב יותר"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

שגרירת אפגניסטן בארה"ב, אדלה רז, תקפה את ממשלו של ג'ו ביידן בעקבות הנסיגה הצבאית מהמדינה שסועת המלחמה, והוסיפה כי היא "מטילה ספק ביכולתה של ארה"ב להפיץ את הדמוקרטיה".

רז נשאלה בראיון לאתר 'אקסיוס' אם היא עדיין סומכת על ארה"ב, וענתה "לא, סליחה". לאחר מכן היא נשאלה "האם האפגנים יסמכו פעם נוספת על נשיא אמריקאי? לא בקרוב כנראה, אני מצטערת להגיד את זה" אמרה בזעם.

הראיון עם רז הוקלט ביום שני שעבר בשגרירות אפגניסטן בוושינגטון, שם היא עובדת כמייצגת ממשלה שבעצם השתלטה על אפגניסטן בעקבות יציאת ארה"ב באוגוסט האחרון, מה שהביא להשתלטות של ארגון הטאליבן הרצחני.

רז, בת ה-35, מסרבת לעזוב את תפקידה או להכיר בשלטון הטאליבן, ואמרה שהיא רואה עצמה עדיין השגרירה - למרות שבכירים בבית הלבן לא ייפגשו איתה. "אם הם ייפגשו איתי רשמית, כנראה שהם יתנו לגיטימציה לעמדה שלי, וזה כנראה ירגיז את הטאליבן", אמרה ל'אקסיוס'. השגרירה שחרה וסיפרה שהיא זוכרת כשארה"ב פלשה לאפגניסטן והורידה את הטליבאן מהשלטון, ונתנה לה להאמין כי זה הסוף של מצוקות אפגניסטן, כי ארה"ב היא מעצמת העל.

בשנים שלאחר מכן היא למדה בבתי ספר בארה"ב וחזרה לאפגניסטן בשנת 2013 כדי לעבוד עבור הממשלה, ומונתה להיות השגרירה הראשונה של אפגניסטן באו"ם ולאחר מכן שגרירה בארה"ב.

כעת, בעקבות הנסיגה הצבאית האמריקאית, הציפיות שלה ירדו. לדבריה, היא מרגישה אשמה בכך שהיא עודדה נשים אפגניות להישאר במדינה על רקע תקווה לעתיד חדש לאחר הורדת הטליבאן מהשלטון ב-2002. "אחת מהן הייתה צעירה שנרצחה. היא הייתה פעילה בארגון זכויות אדם" אמרה רז.

כשנשאלה אם לביידן אכפת מגורל הנשים באפגניסטן, אמרה רז: "אני לא חושבת שכן. הוא אמר שארה"ב לא יכולה להיות משטרת העולם, להגן על נשים במדינות אחרות". רז אמרה שהיא וחבריה האפגנים התרגשו כשביידן זכה בנשיאות והאמין כי לא ימשיך את תוכניות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לסגת כחלק מההסכם שחתם עם הטליבאן בפברואר 2020.

ג'ו ביידן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד