א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פיצוי שלאחר המוות

המדינה שתעניק פיצוי כספי לכל קרבן קורונה

קרוב לחצי מיליון, זה מספר המתים מקורונה הרשמי בהודו, אך ההערכות הן כי מדובר בהרבה יותר | בית המשפט פסק כי מכיוון שהנגיף הוכר כאסון על פי חוק ניהול אסונות לאומיים בהודו, יש לשלם פיצויים לקורבנות

המדינה שתעניק פיצוי כספי לכל קרבן קורונה
דולרים צילום: unsplash

בית המשפט העליון בהודו אישר את החלטת הממשלה לשלם 50,000 רופי, כ-500 דולר פיצוי על כל מקרה מוות עקב נגיף הקורונה. הוראת בית המשפט העליון באה בעקבות עתירת קבוצת עורכי דין שביקשו פיצוי על פי חוקי ניהול אסונות בהודו.

הודו רשמה עד כה יותר מ-447,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה, אך מומחים סבורים כי מקרי המוות הם פי 10 יותר מהמדווח, הם הגיעו לאומדנים שונים לאחר בחינת מקרי המוות בשנה וחצי האחרונות בהשוואה לשנים קודמות.

ביום שני השופט פסק כי "לקרובי משפחתו של הנפטר ישולמו פיצויים אלה תוך חודש ממועד הגשת הבקשה". זה יהיה "מעבר לסכומים שמשלמת המדינה במסגרת תוכניות סיוע שונות וללא קשר לקצבאות שונות שהמשפחות מקבלות" אמר.

בית המשפט הוסיף כי יש לשלם את הפיצוי תוך 30 יום לאחר שהמשפחה הגישה בקשה. בחודש יוני האחרון ביקשו העותרים את התערבות בית המשפט בתשלום פיצויים למשפחות קורבנות הנגיף. בית המשפט פסק כי מכיוון שהנגיף הוכר כאסון על פי חוק ניהול אסונות לאומיים בהודו, יש לשלם פיצויים לקורבנות. החוק נחקק ב-2005 למתן פיצוי על אבדות בנפש, פציעות ונכסים שנפגעו. החוק אומר כי יש לשלם סיוע כספי למשפחות שאחד מבני הבית איבד את חייו באסון.

"אנחנו יודעים שהממשלה הוציאה הרבה כסף בניהול המגיפה. אבל אנחנו עדיין חושבים שהממשלה הייתה צריכה לשלם פיצוי לכל משפחה שנפגעה על פי החוק. או לתת סכום גבוה יותר לעניים ולמשפחות ופחות לעשירים, הם יכלו לשפר את זה", אמר אחד העותרים, ל-BBC.

על פי הממשלה הפדרלית, הפיצוי ישולם "לבני משפחתו של המנוח עקב מוות מקורונה, בכפוף לכך שסיבת המוות תאושר כקורונה" בהתאם להנחיות. הכספים לפיצוי זה יינתנו על ידי המדינות.

לפחות שתי מדינות - קראלה ורג'סטאן - אמרו כי תשלומי הפיצויים יפעילו לחץ על הקופות המדולדלות שלהן וכי הכספים צריכים להגיע מהממשלה הפדרלית.

הודו קורונה פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד