כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המשטרה חוקרת

שרד שני ניסיונות רצח ונהרג בתאונת דרכים מחרידה

אמן שבדי ששרד שני ניסיונות רצח, נהרג בתאונת דרכים מחרידה יחד עם שני שוטרים, כאשר הניידת סטתה מנתיבה והתנגשה במשאית | האם מדובר בתאונה מקרית או שמא בחבלה מכוונת לשם חיסולו של האמן? זה מה שמנסים להבין החוקרים 

שרד שני ניסיונות רצח ונהרג בתאונת דרכים מחרידה
אילוסטרציה צילום: pexels

לאחר שצייר את הנביא מוחמד והרגיז מוסלמים רבים, אמן שבדי נהרג בתאונת דרכים מסתורית יחד עם שני שוטרים שהגיעו אליו.

לארס וילקס, בן ה-75, נהרג ביום ראשון בעיר מארקארייד שבמחוז קרונברג בשבדיה, כאשר ניידת המשטרה בה נסע סטתה לצד הלא נכון של הכביש והתנגשה במשאית. שני כלי הרכב עלו באש ונהג המשאית, בן ה-45, פונה לבית החולים כשהוא פצוע באורח קשה.

שני השוטרים שהוטל עליהם להגן על וילקס מתו גם הם, כך לפי אתר החדשות 'אקספרסן' השבדי. הפרשה נחקרת על ידי הפרקליטות השוודית. על פי הדיווחים, המכונית בה נסע, נסעה במהירות גבוהה וסטתה לנתיב השני מסיבה שעדיין נחקרת, התנגשה במשאית ונלכדה מתחתיה. שני כלי הרכב עלו באש ולא הותירו סיכוי למי מיושבי הרכב.

האירוע התרחש לאחר שוילקס קיבל איומים רבים על חייו לאחר שצייר את הנביא מוחמד עם גופת כלב בשנת 2007. בשנת 2015 ירה עומר אל-חוסיין מספר יריות לעברו של וילקס שלקח חלק בדיון בנושא חופש הביטוי.

מפקד המשטרה אנדרס ת'ורנברג, פרסם הודעה לתקשורת שבה מסר: "קיבלתי בצער את הידיעה ששני עמיתינו ואדם נוסף מתו אחר הצהריים, המחשבות שלי עם המשפחות והחברים לעבודה, אני בקשר עם המשטרה באזור כדי לוודא שהם מקבלים את התמיכה הדרושה להם".

חוקר התאונה מטעם הפרקליטות אנדרס ג'ייקובסון אמר: "עם המידע שיש לי כעת, זה מצביע על כך שמדובר בתאונה, אבל החקירה נמצאת בשלב מוקדם מאוד שלה".

שבדיה תאונת דרכים קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד