כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זונדה חכמה

לראשונה בעולם: פיתוח ישראלי חדש שימנע סיבוכים רפואיים

פיתוח ישראלי חדש שעשוי להגדיל ב-30% את סיכויי ההישרדות של חולים המוזנים באמצעות זונדה, הוכנס לשימוש במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. הטכנולוגיה החדשה מבצעת תהליכי בקרה וניטור מתקדמים ובכך מצמצמת משמעותית את הסיבוכים האפשריים

לראשונה בעולם: פיתוח ישראלי חדש שימנע סיבוכים רפואיים
בית חולים. אילוסטרציה צילום: pixabay

פיתוח ישראלי חדש שעשוי להגדיל ב-30% את סיכויי ההישרדות של חולים המוזנים באמצעות זונדה, נמצא בשלבי ניסוי מתקדמים במחלקת טיפול נמרץ בבילינסון. הטכנולוגיה החדשה שהוכנסה לשימוש במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים מבצעת תהליכי בקרה וניטור מתקדמים ובכך מצמצמת משמעותית את הסיבוכים האפשריים.

הזנה בצינורית הינה אמצעי רפואי מוכר עבור חולים שאינם יכולים לקבל את כל הצרכים התזונתיים שלהם דרך הפה, וזאת כדי לשמור על מצבם התזונתי תקין ומאוזן. מאות אלפי מטופלים במחלקות טיפול נמרץ כללי בבתי החולי בארץ מוזנים מידי שנה בדרך זו. למרות השימוש הרווח, הצינורית יכולה לגרום למספר סיבוכים אפשריים ביניהם שאיפה של חומר זר לריאות (אספירציה), סיבוכים מטאבוליים וקליניים שעלולים להביא לפגיעה ברקמות השריר, הדם, הכבד והכליות, להפרעות בקצב הלב ואף למוות.

הפיתוח החדש שנמצא בשלבי ניסוי מתקדמים במחלקת טיפול נמרץ בבילינסון מסייע באמצעות שימוש בטכנולוגיה למנוע את הסיבוכים הללו. המחשב יודע לחשב את כמות הקלוריות היומיות שהמטופל צריך לקבל והאם המטופל שבע או רעב מה שמונע מצבים של רפלקסי הקאה, כך ניתן אף לייצב את המטופלים על הבטן, תנוחה שנוחה יותר למטופל אך לא מתאפשרת במצבים בהם השליטה בזונדה היא ידנית.

פרופסור פייר זינגר מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים אמר: "לראשונה בעולם יש מחשב שיוצר מצב בו המטופל מקבל הזנה מתאימה בזמן מהיר כך זמן האשפוז שלו בטיפול נמרץ מתקצר לפי השערת החוקרים בעד כ30% מה שמסייע לנו, הצוות הרפואי, להצליח להציל יותר חולים ולפי השערת החוקרים אחוזי ההישרדות של המטופלים עולה ב30%".

זונדה בית חולים בילינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד