י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שערוריית הבשר בלוס אנגלס: יש השגחה חדשה

אחרי שמועצת הרבנות של קליפורניה הסירה את תעודת הכשרות מהחנות שמכרה בשר טרף ככשר, החל רב חדש להעניק הכשר • מערכת אבטחה חדשה תעקוב אחר המתרחש בחנות

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

שערוריית הטריפות בלוס אנג'לס, שנחשפה לפני חג הפסח, ממשיכה להסעיר את הציבור שומר המצוות. בתחילת השבוע סיקרה התקשורת האמריקנית בהרחבה את המחדל, לפיו חברת Doheny, המשווקת בשר למרכולים וחנויות בקליפורניה ובמדינות נוספות שיווקה בשר טריפות תחת חותמות כשות מזויפות.

החברה היא ספקית סיטונאית של מוצרים כשרים לסוחרים, מסעדות וקייטרינג. לחברה יש גם שלוחה בשוק הקמעונאי בשדרות פיקו בלוס אנג'לס, בה מוכרים ישירות ללקוחות.

על פי החשד, החלה החברה להונות את הציבור ולמכור בשר החשוד כלא כשר כבר משנת 2010, מה שמעצים את החשד כי במשך שלוש שנים נמכר בשר מפוקפק לציבור. מי שחשף את הפרשה היה אחד העובדים בחברה שהסתכסך עם ההנהלה. העובד פנה לרבנים וסיפר כי בעל החברה רוכש בשר ממקורות שונים, אורז אותם מחדש ומצמיד לאריזות תוויות והולוגרמות מזויפות של בתי מטבחיים כשרים למהדרין, מוכרים ובעלי מוניטין שמהם רוכש הציבור החרדי בכל רחבי ארה"ב.

חוקר פרטי נשלח על ידי הרבנים כדי לברר את המידע שהתקבל. הוא ביצע את המשימה וחזר עם תיעוד וידאו, המאמת את המידע שמסר העובד.

למרות החששות, הקולות ברחוב פיקו, בו ממוקמת החנות - מעורבים. "אם היו עושים דבר כזה בכל מקום שיהיה בעולם, הם כבר היו מתים", אמר שיין אפשטיין המתגורר בסמוך. אישה אחרת שעמדה
בתחילת השבוע מחוץ לחנות צעקה: "איך הם עדיין פתוחים?"

קבוצה של רבנים ממועצת הרבנות של קליפורניה נפגשה עם מייקל אנגלמן, בעליה של הרשת. לדברי הרבנים, אנגלמן הכחיש תחילה כל אשמה, אך מאוחר יותר "הודה בהבאת מוצרים לא מורשים לחנות בשתיים או שלוש הזדמנויות".

מועצת הרבנות של קליפורניה הסירה את תעודת הכשרות מהחנות. במקביל, המועצה השעתה את המשגיח שעבד בשעת צילום הוידיאו, ואמרה כי תחקור גם עדויות נוספות נגד חנות הבשר. בהצהרה שפרסמה המועצה נאמר, כי בעבר נחקרו עדויות שהגיעו ממתחריה של החנות, אך לא היה לעדויות אלו כל אימות.

עוד בטרם הספיק בעל הבית להתאושש מהתקרית שגרמה לו נזק תדמיתי חסר תקדים, וכבר הופיעו בחנות משגיחי כשרות חדשים, בראשותו של הרב מנחם וייס. "אנחנו בטוחים שכל מוצרי הבשר שנמכרים כאן הם כשרים למהדרין", ניסה וייס להרגיע את הלקוחות. "מייקל ממשיך להריץ את העסק, הוא נתון ללחץ גדול מאד".

הרב וייס סיפר על שורה של שיפורים שנעשו בעקבות המחדל שפורסם. בין היתר, מערכת אבטחה חדשה הותקנה, הכוללת 8 מצלמות הפרושות בכל החנות. בנוסף מפקח חדש שיישאר במקום כל העת. וייס גם ציין כי כל הבשר שהיה בחנות לפני הגעתו – נזרק.

תומכיו של בעל החנות נשמעו בימים האחרונים אופטימיים. "אני מכיר את מייקל, הוא לא היה עושה דבר כזה", אמר הת'ר ברודי, שרוכש בחנות שנים רבות ומגדיר את התקרית האחרונה כ"סחטנות פוליטית של גורמים אינטרסנטיים".
בשר לוס אנג'לס טרף כשרות השגחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד