י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נלקחה דגימה מגופה

דיווח: המוסד הוציא לפועל שני מבצעים - בלבנון ובסוריה

ערוץ אל-ערבייה מדווח מפי מקורותיו כי ישראל הוציאה לפועל שני מבצעים בסוריה ובלבנון בחודש שעבר כדי לגלות מה עלה בגורלו של הנווט רון ארד. האחד בסוריה כפי שחשף אמש רה"מ, השני - בלבנון

דיווח: המוסד הוציא לפועל שני מבצעים - בלבנון ובסוריה
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

ערוץ אל-ערבייה בבעלות סעודית מדווח ממקורותיו כי ישראל הוציאה לפועל שני מבצעים בסוריה ובלבנון בחודש שעבר כדי לגלות מה עלה בגורלו של הנווט רון ארד. בסוריה לפי הדיווח נחטף קצין איראני שפרש לגמלאות ושוחרר. בלבנון נטען לפי הדיווח שנלקחו דגימות DNA מגופה, שישנה אפשרות שהיא שייכת לנווט רון ארד. לפי אל-ערבייה, המבצע בלבנון היה בכפר נבי שית בבקעת הלבנון. לדיווח הנ"ל אין אישור מכל מקור אחר ומהימנותו לא ברורה, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בנוסף מקורות מסרו לעיתון "ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון, כי המבצע עליו דיבר ראש הממשלה בנט אתמול במליאת הכנסת, הוא מבצע שהתרחש באדמת סוריה ובמהלכו חטפה יחידה של המוסד גנרל איראני והעבירה אותה למדינה אפריקאית ששמה לא פורסם, ושם חקרה אותו, ולאחר מכן שחררה אותו. לפי אותם מקורות, פעולת החטיפה הזו הייתה קשורה לחקירות נסיבות היעלמותו של הנווט רון ארד, וכי האיראנים הצליחו לגלות כי מדובר בפעולה של המוסד.

עוד דווח באל ערבייה, כי אין קשר לדיווחים הללו, בכל הנוגע לפרסום שאיראן ניסתה לפגוע בישראלים בקפריסין.

בנאומו אמש בפתח מושב החורף של הכנסת, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי לוחמי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע".

לדברי רה"מ, "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים".

עוד ציין בנט: "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הבטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל:

"עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר", ציטט בנט וציין כי "זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

ארד, שהיה נווט קרב, נפל בשבי בלבנון באוקטובר 1986. בחודש מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, ככל הנראה באיראן או בלבנון, הוא הוכרז כנעדר. לפי הערכות בישראל, בין 1995 ל־1997, הלך ארד לעולמו. במהלך השנים נעשו מאמצים כבירים להביאו לקבורה. בין היתר בשיתוף הצבא הרוסי השוהה בסוריה.

המוסד נפתלי בנט סעודיה רון ארד סוריה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד