כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשיפת מבצע המוסד

לפיד עודכן - גנץ לא; בנט נאלץ להסביר

בנט עדכן את לפיד על כוונתו לחשוף את המבצע הנועז של 'המוסד' לגילוי פרטים על רון ארד, אך מידר את גנץ עד לרגע האחרון. בנט שוחח היום עם שרים וניסה להסביר את המהלך ולהרגיע את הרוחות

לפיד עודכן - גנץ לא; בנט נאלץ להסביר
בנט, לפיד וגנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט עדכן את שר החוץ יאיר לפיד על כוונתו לחשוף אתמול (שני) מעל דוכן הכנסת, את המבצע הנועז של 'המוסד' לגילוי פרטים על הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד ז"ל.

במקביל, בנט מידר את שר הביטחון בני גנץ ולא עדכן אותו על הכוונה שלו לחשוף את המבצע מעל בימת הכנסת. על פי הדיווח של ירון אברהם ב'חדשות 12', רגע לפני שעלה לנאום, פנה ראש הממשלה לשר הביטחון ואמר לו כי זה מה שבכוונתו לעשות. כך שלגנץ לא היה זמן להסתייג, גם אם רצה לעשות זאת.

יצוין כי למרות שבנט מידר את גנץ מההחלטה לחשוף את המבצע הרגיש - השניים נפגשו היום לפגישת עבודה שגרתית.

כמו כן, ראש הממשלה בנט שוחח היום עם שרים וניסה להסביר את המהלך ולהרגיע את הרוחות. כך על פי דיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11'.

כזכור, בנאומו אתמול בפתח מושב החורף של הכנסת, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי לוחמי המוסד יצאו בשבועות האחרונים למבצע מיוחד בניסיון לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט הישראלי שנפל בשבי, רון ארד.

"בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד", חשף ראש הממשלה. "זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע".

לדברי רה"מ, "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי- וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים".

עוד ציין בנט: "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל:

"עם אשר לא יחשה, שאת בניו לא יפקיר לזר", ציטט בנט וציין כי "זה מסוג הדברים שנראים משונים, אולי קצת מוגזמים, למי שמתבונן על מדינת ישראל מבחוץ, אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

ארד, שהיה נווט קרב, נפל בשבי בלבנון באוקטובר 1986. בחודש מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, ככל הנראה באיראן או בלבנון, הוא הוכרז כנעדר. לפי הערכות בישראל, בין 1995 ל־1997, הלך ארד לעולמו. במהלך השנים נעשו מאמצים כבירים להביאו לקבורה. בין היתר בשיתוף הצבא הרוסי השוהה בסוריה.

רון ארד המוסד נפתלי בנט יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד