י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פציעת הפעוט פוברקה?

עלילת שווא: ערבי הצית מבנה וצעק "היהודים הציתו"

בתקשורת עוסקים מזה כשבוע ימים במקרה הצתת בית בכפר הערבי אל מופקרה שבחברון ובפציעתו של פעוט מיידוי אבנים - על ידי מתנחלים. אולם מתברר כי לפחות הצתת הבית הינה עלילת שווא. צה"ל מאשר כי קצין הבחין בערבי פעיל 'בצלם' שמצית אותו וצווח "היהודים הציתו" 

עלילת שווא: ערבי הצית מבנה וצעק "היהודים הציתו"
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

קצין צה"ל הבחין בערבי שמצית בית בכפר אל מופקרה שבהר חברון וצועק שיהודים הציתו אותו. צה"ל אישר את המידע והתושבים דורשים "לחקור מי פצע את הילד".

מעדויות שאושרו באופן רשמי על ידי דובר צה"ל עולה כי במהלך אירוע שהתרחש בשמחת תורה בהר חברון, הבחין קצין צה"ל בצעיר ערבי שמצית מבנה בכפר אל מופקרה ופוצח בצווחות כי יהודים הציתו את המבנה. מהתיעוד של התקרית שצילם הקצין ונחשפה ב'חדשות 12' בידי הכתב עופר חדד, עולה כי החשוד בהצתה הוא לא אחר מאשר באסל אל אדרה, פעיל 'בצלם' ופרובוקטור מוכר בהר חברון.

'הקול היהודי' דיווח, כי מ"פ מגדוד 605 הבחין בו ובעקבות כך הוא חדל מהצתת המבנה. החשוד לא נעצר במהלך האירוע. בדובר צה"ל אישרו את הפרטים ומסרו ל'קול היהודי' כי "בתאריך ה-28.09 (יום ג׳) התרחש אירוע אלים בחירבת מו מופאקרה. במהלך החיכוך קצין מהכוח הבחין בפלסטיני מצית מבנה במקום וטוען שהמקום הוצת על ידי יהודים".

תושבים מהר חברון מסרו בתגובה כי הם דורשים לבדוק האם גם הילד הערבי שנפצע באירוע והפך לסמל בידי השמאל הקיצוני נפצע בידי ערבים.

במהלך האירועים באל מופקרה ולאחר מכן בכפר תוואני, תועדו ערבים המיידים אבנים בפנים גלויות. גם רכבו של הרבש"ץ של חוות מעון הותקף בידי ערבים ונפצע קל.

הר חברון ערבים מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד