כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המאבק בקורונה תחת הלחץ

"אומרים בא לי למות - ודקה לאחר מכן מצילים חיים"

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, שיתף ברשת החברתית את תחושותיהם של הרופאים בעקבות העומס הכבד שרובץ עליהם וריגש רבים | זכה להודיה ותמיכה רחבה "תודה שאתם קיימים"

"אומרים בא לי למות - ודקה לאחר מכן מצילים חיים"
מחלקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים 'הדסה עין כרם' הצליח לרגש רבים, ובעיקר לעורר את המודעות בנוגע לעומס הקיים בבתי החולים.

‏פרופ' דרור מבורך צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חידשנו פגישה עם הפסיכולוגית נעמי. 15 רופאים ואני בתוכם שיתפנו אחד לשני. הרופאים ביטאו חוסר אונים, עומס גדול, תסכול מול חולים שמדרדרים מהר. אמרו שהתקופה האחרונה הקשה ביותר מכל הגלים".

"לאו דוקא במספרים אבל צעירים שלא מצליחים לגמול מהנשמה וחיבורים תכופים לאקמו, קושי מול עומס מתגבר, והרגשה של חוסר שליטה".

עוד תיאר מנהל המחלקה: "אנחנו נמצאים בסיטואציה שלא מתאפשר בה תיפקוד תקין שעות ארוכות במיגון מלא. ציינו כמה הצוות מורכב מרופאים מצוינים שלפעמים אומרים בא לי למות, למה באתי לעבודה היום, מתפרקים, ומצד שני עובדים קשה להציל".

"אותה שאלה לכל המשפחות. רוצים תיקווה ולא יודעים מה לומר כשאין תקווה כל הזמן". אמר פרופ' מבורך והוסיף: "המשפחות רוצות תרופה חדשה נסיונית אבל חיסון לא קיבלו. אבל לא מבקרים אותם. מתאפקים. על מנת לכבדם אבל יש לזה עלות רגשית".

‏לסיום שאל הפרופ' שאלה וענה לעצמו בכאב וברגש בו זמנית: "מה מחזיק את הצוות? לכידות של אחד עם השני, של צוות, של כלם ביחד בקושי הזה. הערכה הדדית גדולה מאד. וליד זה בידודים של הילדים, עומס משפחתי שלא ניפתר ועוד עוד. למי נגמר גל רביעי? בודאי לא לצוותים האלו".

השיתוף גרר תגובות רבות ברשת החברתית, כשהפרופ' והצוותים הרפואים קיבלו תגובות 'תודה' ותמיכה רחבה "‏‎אתם גיבורים. תודה על העבודה הקשה והמסירות שלכם. זה ממש לא מובן מאליו" ו-‏"‎תודה שאתם קיימים, מוריד את הכובע, מגיע לכם כל כך הרבה".

קורונה הדסה עין כרם דרור מבורך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד