א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הצלה של ממש

ישראל הזמינה: התרופה החדשה לקורונה שממתינה לאישור

לאחר שהניסוי הוגדר כל כך מוצלח, חברת התרופות 'מרק' קיבלה פנייה מיוחדת ממדינת ישראל | לא משנה מתי התרופה תגיע ארצה השימוש בה ייעשה רק אחרי אישור ה-FDA

ישראל הזמינה: התרופה החדשה לקורונה שממתינה לאישור
מחלקת קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שפורסם בשבוע שעבר על פיתוח של תרופה לקורונה ע"י חברת 'מרק' האמריקאית - גרמנית, בנוסף לתרופה רג'נרון שכבר נכנסה לשימוש בישראל, מדווח כי ישראל במגעים לרכישת התרופה, וכבר נעשו פניות לחברת התרופות בבקשה להבטיח מלאי שיוטס לישראל, אך השימוש בה ייעשה רק אחרי אישור ה-FDA ולא לפני. כך פרסם כתב הבריאות של 'חדשות 13', מאיר מרציאנו.

אם ה-FDA אכן יאשר את התרופה הזו הרי שמדובר בהצלה של ממש לחולי קורונה רבים – ובמשרד הבריאות כאמור עובדים כדי להבטיח לישראל מלאי מספיק של התרופה הזו.

מדובר בתרופה שמפתחת חברת MERCK שניתנת בצורת כדור שניתן לחולי הקורונה בחמשת הימים הראשונים לפיתוח תסמינים, מפחיתה בחצי, בחמישים אחוזים, את הסיכוי להגיע לאשפוז או לתמותה מקורונה.

כזכור, הממצאים היו כל כך טובים, שהחליטו לא לגייס נסיינים נוספים – אלא להגיש את התוצאות ל-FDA, מינהל התרופות והמזון האמריקני על מנת שיאשר השימוש בתרופה מה שיותר מהר. ההגשה של המסמכים צפויה להסתיים בשבועות הקרובים.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לכך גם בקבינט הקורונה שהתכנס אתמול וציין שמדובר בטיפול יחסית יקר שעולה שמונה מאות דולרים למטופל.

רג'נרון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד