כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שקט נפשי להורים

בנט דורש: להקדים את מתווה הבדיקות במערכת החינוך

לאור הפרסומים האחרונים, מאמת ראש הממשלה את הדיווחים ואומר הבוקר במהלך ההערכת המצב עם הצוות לטיפול במגפת הקורונה כי הוא החליט להורות על שינוי הנהוג עד כה, "בדיקות - במקום בידודים"

בנט דורש: להקדים את מתווה הבדיקות במערכת החינוך
נפתלי בנט צילום: פלאש 90

לאחר שפורסם השבוע, כי ראש הממשלה נפתלי בנט מתכוון לבטל את הבידודים בקרב תלמידי מערכת החינוך, ובמקום זאת להביא ארצה מיליוני בדיקות קורונה. כך שמי שיוצא חיובי בבדיקה, יכנס מיד לבידוד, ובמקביל כל התלמידים שיצאו שלילי, ימשיכו כרגיל, גם אם נחשפו לחולה מאומת.

היום הודיע ראש הממשלה בנט בעת הערכת המצב היומית עם צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה, כי הוא הנחה להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות כבר בשבוע הבא:

"במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני". אמר בנט.

העקרון על פי בנט הוא פשוט: "בדיקות במקום בידודים"

"לדוגמא", - אומר ראש הממשלה - "אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות ע"י צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות".

עוד אמר ראש הממשלה לצוות הפעולה להתמודדות עם נגיף הקורונה, "אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות".

בנט סיים: "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה: "שמחה על החלטת רה"מ להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך - יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים"

גם מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר החברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה ומנכ"לית קרן רש"י, בירכה על החלטת רה"מ לקדם פטור מבידוד לתלמידים בערים הירוקות: "אין היגיון בהמשך מדיניות הבידודים הקולקטיבית – החיסונים והבדיקות צריכים להחליף את הבידודים. אם תלמיד אובחן כמאומת לקורונה אך חבריו לכיתה מציגים בדיקות קורונה שליליות יומיות – אין טעם להשאיר אותם בבית. במקביל, יש להמשיך בקמפיין הרחב לעידוד ההתחסנות בקרב כל הגילאים – הנתונים חד משמעיים, זה מה שבולם את הגל הרביעי וזה מה שישאיר את מערכת החינוך פתוחה".

נפתלי בנט מערכת החינוך בדיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד