י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עדיין לא זכה להתנצלות

מחוץ למלון: מאות הפגינו סולידריות עם הזמר

מאות הפגינו מחוץ למלון בלייפציג מתוך סולידריות עם הזמר היהודי הגרמני שקיבל יחס אנטישמי מחפיר בעת שהגיע להתארח במלון וכל חטאו היה שענד תליון מגן דוד שאותו התבקש להסתיר או להסיר. לעת עתה לא הגיש תלונה במשטרה וגם לא זכה להתנצלות בעלי המלון

מחוץ למלון: מאות הפגינו סולידריות עם הזמר
גיל עופרים צילום: באדיבות המצולם

מאות מפגינים התכנסו בערבו של יום שלישי, מחוץ למלון 'ווסטין' בעיר לייפציג שבמזרח גרמניה נגד האנטישמיות. המארגנים העריכו כי כ-600 איש הגיעו להפגין סולידריות עם גיל עופרים, מלחין שירים יהודי-גרמני פופולרי שטען כי הוא סורב לקבל שירות במלון בעת ​​שניסה לעשות צ'ק אין ביום שני בלילה, מכיוון שענד בגלוי תליון מגן דוד על צווארו.

המפגינים, שחלקם עטפו את עצמם בדגלי ישראל, התאספו מאחורי כרזה עם הכיתוב "נגד כל אנטישמיות!". שני עובדי המלון נגדם התלונן גיל עופרים הוצאו לחופשה. במקביל קבוצת 'מריוט', המחזיקה ברשת מלונות 'ווסטין' העולמית, עורכת חקירה פנימית.

על פי דיווחים בגרמניה, אחד העובדים הגיש תלונה במשטרה המקומית בגין לשון הרע וקבלת איומים. גיל עופרים הביע אכזבה ביום רביעי מכך שטרם קיבל התנצלות מהמלון. הוא גם התלונן שלא קיבל תמיכה מאורחי המלון האחרים.

"זה לא האירוע הראשון בחיי בו התמודדתי עם שנאת זרים ועם אנטישמיות. אבל אני חושב שזה הפעם היה יותר מדי", אמר גיל עופרים לתקשורת הגרמנית, "אני שמח שעשיתי זאת אני חושב שכדאי פשוט לא לשתוק יותר ולשחרר את זה".

דובר משטרת לייפציג, אולף הופ, אמר אתמול (רביעי) כי גיל עופרים טרם הגיש תלונה. עם זאת, התקבלה תלונה מקוונת מצד שלישי בגין הסתה. עובד המלון הגיש תלונה בגין לשון הרע ואיומים שמופנים כלפיו.

בינתיים, המועצה המרכזית ליהודים מתחה ביקורת על תגובת המלון. "לאחר העוינות האנטישמית כלפי יהודי בגרמניה, המלון לא יכול לחשוב על דבר אחר מאשר להדפיס את דגל ישראל עם סמל האסלאם על כרזה?", אמר נשיא המועצה היהודית המרכזית, יוסף שוסטר, לעיתונות הגרמנית. בעצרת הסולידריות מול בניין המלון ביום שלישי בערב, החזיקו עובדי המלון כרזה שעליה ניתן היה לראות את דגל ישראל ואת הסהר האיסלאמי בנוסף לשם המלון.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מוזיקאי יהודי-גרמני בשם גיל עופרים, הגיע למלון בעיר לייפציג שבמזרח המדינה, ונאמר לו להסיר או להסתיר את שרשרת מגן דוד שתלויה על צווארו או שלא יתאפשר לו לבצע צ'ק-אין.

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, מספר גיל עופרים כי ניסה להיכנס ביום שני בערב למלון 'ווסטין' בלייפציג. כשהוא עונד שרשרת עם תליון מגן דוד. בשל בעיות טכניות במחשבי המלון, נוצר תור ארוך בדלפק הקבלה. עופרים הבחין שאחרים בתור מתקדמים קדימה, אך הוא לא נקרא לדלפק, "מה קורה? למה כולם נקראים לפני?", שאל את המארח שמאחורי הדלפק.

עובד המלון סיפר לו שהם מנסים לצמצם את התור. "ואז מישהו אמר לי להסיר את שרשרת מגן דוד שלי", סיפר הזמר והוסיף כי הבקשה שבה פעם נוספת מעובד אחר שאמר לו "ברגע שאתה מזיז אותו, תוכל לבצע צ'ק -אין". עופרים סיים את הסרטון במילים: "גרמניה 2021".

אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד